FAUNA I FLORA
Oprócz zwykłych zwierząt i roślin, które świat znał jeszcze przed zniknięciem Boga oraz zaatakowaniem przez wirusa X, na świecie pojawiło się wiele nowych, zmutowanych stworzeń. Zarówno we faunie jak i florze. Niektóre to pocieszne, puchate stworzenia nastawione przyjaźnie do wszystkiego co żyje, inne z kolei to krwiożercze potwory gotowe rozszarpać na drobne kawałeczki nieszczęśnika, który akurat znalazł się na ich drodze. Jednakże mylicie się, jeśli sądzicie, że wszelkie zagrożenie przychodzi ze strony bestii. Bo dzisiejsze rośliny bywają równie niebezpieczne... a czasem nawet bardziej.
Jeśli uważacie, że świat nie tętni życiem, a wybór potworów, gotowych pożreć was na śniadanie, jest zbyt wąski, zawsze możecie wysłać swoją propozycję do tego tematu
Jeśli uważacie, że świat nie tętni życiem, a wybór potworów, gotowych pożreć was na śniadanie, jest zbyt wąski, zawsze możecie wysłać swoją propozycję do tego tematu
SPISEM ZAJMUJE SIĘ: BLIGHT / OSTATNIA AKTUALIZACJA: 14.02.2016
Wyjaśnienia
Poziom niski: zwierzęta oraz rośliny, które raczej nie stanowią dla nas zagrożenia. Są pokojowe lub płochliwe i nie zaskoczą nas nagłym atakiem. Oznaczenie: ✖ ✖ ✖
Poziom średni: zwierzęta oraz rośliny, które raczej nie zaatakują nas bez powodu, ale zbliżenie się do nich może się bardzo źle skończyć. Szansa na nieprzyjemną niespodziankę wzrasta. Oznaczenie: ✖ ✖ ✖
Poziom wysoki: zwierzęta i rośliny, które chętnie sprowadzą nas do grobu, bo nasza śmierć zwykle oznacza dla nich kolejny obiad. Zwierzęta są agresywne i niebezpieczne, przeważnie atakują od razu po zlokalizowaniu nas. Da się je pokonać, ale walka zapewne skończy się ranami. Rośliny na pewno trzymają w zanadrzu truciznę lub inną paskudną właściwość, której użyją, gdy tylko się zbliżymy. Oznaczenie: ✖ ✖ ✖
Poziom śmiertelnie wysoki: zwierzęta i rośliny, których istnienie oznacza śmiertelne niebezpieczeństwo. Bestie są szalenie agresywne, przebiegłe i mają możliwości do zabicia całego oddziału nawet dobrze uzbrojonych żołnierzy. Rośliny to profesjonalni zabójcy w świecie flory i częstokroć uśmiercanie nas, ułatwia im rozmnażanie się. Oznaczenie: ✖ ✖ ✖ (!)
+ klikając na obrazek otworzy się pełny art (w kolorach).
Poziom średni: zwierzęta oraz rośliny, które raczej nie zaatakują nas bez powodu, ale zbliżenie się do nich może się bardzo źle skończyć. Szansa na nieprzyjemną niespodziankę wzrasta. Oznaczenie: ✖ ✖ ✖
Poziom wysoki: zwierzęta i rośliny, które chętnie sprowadzą nas do grobu, bo nasza śmierć zwykle oznacza dla nich kolejny obiad. Zwierzęta są agresywne i niebezpieczne, przeważnie atakują od razu po zlokalizowaniu nas. Da się je pokonać, ale walka zapewne skończy się ranami. Rośliny na pewno trzymają w zanadrzu truciznę lub inną paskudną właściwość, której użyją, gdy tylko się zbliżymy. Oznaczenie: ✖ ✖ ✖
Poziom śmiertelnie wysoki: zwierzęta i rośliny, których istnienie oznacza śmiertelne niebezpieczeństwo. Bestie są szalenie agresywne, przebiegłe i mają możliwości do zabicia całego oddziału nawet dobrze uzbrojonych żołnierzy. Rośliny to profesjonalni zabójcy w świecie flory i częstokroć uśmiercanie nas, ułatwia im rozmnażanie się. Oznaczenie: ✖ ✖ ✖ (!)
+ klikając na obrazek otworzy się pełny art (w kolorach).
KRÓL LASU
✖ ✖ ✖
wysoki, bo mierzący prawie dwa metry, Król Lasu jest bardzo łagodny z usposobienia. Przyjaciel zwierząt i przyrody. Niezwykle ciężki do oswojenia z racji jego inteligencji. Jednakże może zostać partnerem jakiegoś osobnika, który go przekona do siebie inteligencją oraz miłością do przyrody. Bywa niebezpieczny dla tych, którzy dewastują ziemię. Jest długowieczny. Nie żywi się, żyje dzięki fotosyntezie.
MOCE: niezwykle inteligentny; kontrola ziemi; rozumie mowę zwierząt.
WYSTĘPOWANIE: Eden.
ROZMIARY: wysokość 2 metry, szerokość ok. 1,75 metra.
INNE: zwany również Entem bądź Drzewcem.
MOCE: niezwykle inteligentny; kontrola ziemi; rozumie mowę zwierząt.
WYSTĘPOWANIE: Eden.
ROZMIARY: wysokość 2 metry, szerokość ok. 1,75 metra.
INNE: zwany również Entem bądź Drzewcem.
POKOJOWY / DRZEWIEC
FENRIR
✖ ✖ ✖
Fenriry to generalnie bardzo spokojne stworzenia, podchodzą raczej neutralnie do innych gatunków. Jednakże kiedy czują się zagrożone zazwyczaj uciekają. Chyba, że są sprowokowane, są podczas godów albo ktoś wkroczył na teren, gdzie matka aktualnie wychowuje młode. Wtedy stają się bardzo agresywne. Ostre kły i pazury bez problemu rozszarpują ciało przeciwnika. Są dużymi stworzeniami, gdyż mierzą ponad 2 metry w kłębie. Sierść mają śnieżnobiałą a ślepia czerwone bądź złote. Nie wiadomo skąd to wynika, najprawdopodobniej z różnic w genetyce.
MOCE: z racji jego gabarytów siła i szybkość, która przerasta przeciętne stworzenie. Ogłuszające wycie. Fenriry potrafią wyciągnąć tonacje swoich wyć bardzo wysokie. W ten sposób ostrzegają inne osobniki swojego gatunku o zagrożeniu. Wycie ogłusza przeciwnika na krótką chwilę, co daje im czas na ucieczkę.
WYSTĘPOWANIE: Eden.
ROZMIARY: 3 metry długości, ok. 2 metry w kłębie
INNE: ponoć ujrzenie fenrira przynosi szczęście. Niegdyś były nieodłącznymi towarzyszami aniołów.
MOCE: z racji jego gabarytów siła i szybkość, która przerasta przeciętne stworzenie. Ogłuszające wycie. Fenriry potrafią wyciągnąć tonacje swoich wyć bardzo wysokie. W ten sposób ostrzegają inne osobniki swojego gatunku o zagrożeniu. Wycie ogłusza przeciwnika na krótką chwilę, co daje im czas na ucieczkę.
WYSTĘPOWANIE: Eden.
ROZMIARY: 3 metry długości, ok. 2 metry w kłębie
INNE: ponoć ujrzenie fenrira przynosi szczęście. Niegdyś były nieodłącznymi towarzyszami aniołów.
NEUTRALNY / PSOWATY
SUZO
✖ ✖ ✖
Bardzo inteligentne stworzenie. Potrafi mówić ludzką mową na tyle dobrze, by wdać się z nim w dialog, o ile on sam będzie tego chciał. Zazwyczaj przyjazny, lekko zwariowany i sadystyczny zarazem. Nie może skrzywdzić nas fizycznie, jedynie psychicznie. Wygląda jak kot, bo to w sumie jest kot, jedynie dość "puszysty". Sierść ma srebrno-szarą, przecinaną niebieskimi pręgami. Na pyszczku ma dwa wielki ślepia o zielonkawo-morskim kolorze, a pod nimi olbrzymi (szatański) uśmiech.
MOCE:
◦ szepty - potrafi wkradać się do umysłu ludzi i w nich szeptać. Ofiara czuje się jakby miała schizofrenię.
◦ zjawa - kot ten potrafi znikać i pojawiać się, kiedy chce.
◦ mgła - tworzy mgłę na niewielkim obszarze, wzmacniając "szepty", tzn. stają się one intensywniejsze.
◦ wyostrzone zmysły - jak każdy kot ma wyostrzony słuch, węch i wzrok itp.
WYSTĘPOWANIE: głównie tereny nieznane, ale kto wie, co wpadło mu do głowy i gdzie zawędrował.
ROZMIARY: ok. metra długości, szerokość - 0,5 metra, wysokość w kłębie 0,7 metra.
INNE: wyczuwa strach i osoby słabe psychicznie; kocha herbatniki i lubi się droczyć, a jego hobby to zadawanie i rozwiązywanie zagadek.
MOCE:
◦ szepty - potrafi wkradać się do umysłu ludzi i w nich szeptać. Ofiara czuje się jakby miała schizofrenię.
◦ zjawa - kot ten potrafi znikać i pojawiać się, kiedy chce.
◦ mgła - tworzy mgłę na niewielkim obszarze, wzmacniając "szepty", tzn. stają się one intensywniejsze.
◦ wyostrzone zmysły - jak każdy kot ma wyostrzony słuch, węch i wzrok itp.
WYSTĘPOWANIE: głównie tereny nieznane, ale kto wie, co wpadło mu do głowy i gdzie zawędrował.
ROZMIARY: ok. metra długości, szerokość - 0,5 metra, wysokość w kłębie 0,7 metra.
INNE: wyczuwa strach i osoby słabe psychicznie; kocha herbatniki i lubi się droczyć, a jego hobby to zadawanie i rozwiązywanie zagadek.
NEUTRALNY / KOTOWATY
CZARNY ŻMIJ
✖ ✖ ✖
Czarne żmije nie wyglądają groźnie. Są czarne z czerwonymi liniami bocznymi, mają diabelskie pyszczki zakończone wystającymi poza żuchwę górnymi kłami oraz szpiczaste uszka, którymi potrafią poruszać. To właśnie po nich można poznać nastrój pełzacza. Położone po sobie sygnalizują chęć ataku, a stojące zaciekawienie. Bestyjki są aż za bardzo ciekawe świata i zwykle wpełzają tam gdzie nie powinny. Często wpadają do garnków z jedzeniem, do nielicznych studni z wodą, zostają zjedzone przez większe zwierzęta. A jad poza żywym organizmem przestaje działać dopiero po dwóch dobach. Gruczoły jadowe wytwarzają truciznę porcjami. Jedna porcja starcza na około dwa, trzy ugryzienia. Ofiary ugryzione tą samą porcją zapadają we wspólny sen, a Żmij ma czas by powoli je skonsumować.
MOCE: wąż rodem z Desperacji, jak na węża przystało, powinien być jadowity. Tak samo jest i w tym przypadku, z tą różnicą, że jad żmijów nie zabija, a jedynie sprowadza sen. Nie byle jaki, bowiem obudzić się z niego można tylko i wyłącznie po zażyciu antidotum, które, rzecz jasna, musi podać ktoś inny. Podczas snu na ofiarę sprowadzane są wizje dość realistyczne, choć mogą znacząco odbiegać od realiów znanego mu świata. Niebezpieczeństwo jest jedno - jeśli zginie się podczas snu, umrze się naprawdę.
WYSTĘPOWANIE: Desperacja.
ROZMIARY: 2 metry długości, ok. 15 cm średnicy
INNE: nie da się ich oswoić w pełnym tego słowa znaczeniu. Nie będą machały ogonkami na zawołanie ani tym bardziej nie odróżnią właściciela od jakiegokolwiek innego zwierzęcia. Można je oczywiście zamknąć w terrarium i podziwiać przez szybkę.
MOCE: wąż rodem z Desperacji, jak na węża przystało, powinien być jadowity. Tak samo jest i w tym przypadku, z tą różnicą, że jad żmijów nie zabija, a jedynie sprowadza sen. Nie byle jaki, bowiem obudzić się z niego można tylko i wyłącznie po zażyciu antidotum, które, rzecz jasna, musi podać ktoś inny. Podczas snu na ofiarę sprowadzane są wizje dość realistyczne, choć mogą znacząco odbiegać od realiów znanego mu świata. Niebezpieczeństwo jest jedno - jeśli zginie się podczas snu, umrze się naprawdę.
WYSTĘPOWANIE: Desperacja.
ROZMIARY: 2 metry długości, ok. 15 cm średnicy
INNE: nie da się ich oswoić w pełnym tego słowa znaczeniu. Nie będą machały ogonkami na zawołanie ani tym bardziej nie odróżnią właściciela od jakiegokolwiek innego zwierzęcia. Można je oczywiście zamknąć w terrarium i podziwiać przez szybkę.
NEUTRALNY / GAD
PIEKIELNY PIES
✖ ✖ ✖
na pierwszy rzut oka - przerażający. Jednakże piekielny pies tak naprawdę jest spokojnym stworzeniem, który stara się unikać walk oraz zgrzytów. Co prawda stroni od towarzystwa, ale rzadko się zdarza by pierwszy atakował. Przez jego cienką skórę widać tlący się ogień, co daje naprawdę niesamowity efekt wizualny. Wytrzymuje bardzo wysokie temperatury a sam potrafi wytworzyć ogień, niczym smok buchając nim ze swego pyska. Żywi się przeważnie małymi ssakami, aczkolwiek jakaś dobrą sarniną nie pogardzi. Zabija dla pożywienia, a nie, jak inne bestie, dla zabawy.
MOCE: wytwarzanie ognia i zwiększona szybkość.
WYSTĘPOWANIE: głęboko w ziemi, w górach. Tam, gdzie jest ciepło.
ROZMIARY: wysokość w kłębie wynosi 1,5 metra, długość ok. 2,5 metra
INNE: zapada w sen zimowy. Jego organizm szybko wyziębiłby się, gdyby przebywał na zewnątrz podczas ujemnej temperatury.
MOCE: wytwarzanie ognia i zwiększona szybkość.
WYSTĘPOWANIE: głęboko w ziemi, w górach. Tam, gdzie jest ciepło.
ROZMIARY: wysokość w kłębie wynosi 1,5 metra, długość ok. 2,5 metra
INNE: zapada w sen zimowy. Jego organizm szybko wyziębiłby się, gdyby przebywał na zewnątrz podczas ujemnej temperatury.
NEUTRALNY / PSOWATY
WIELKA ROPUCHA
✖ ✖ ✖
Ropucha jak ropucha, tyle że o wiele większa, zaś jej głowę pokrywają łuski, chroniące przed napastnikami.
MOCE: potrafi wystrzelić swoim lepkim jęzorem na 5 metrów i przyciągnąć ofiarę. W dodatku jej skóra jest trująca.
WYSTĘPOWANIE: tereny podmokłe Edenu oraz plaże Desperacji.
ROZMIARY: długość ropuchy wynosi ok. 3 metrów, wysokość to 2 metry.
INNE: jej język jest bardzo cenny, tak samo jak łuski z jej głowy.
MOCE: potrafi wystrzelić swoim lepkim jęzorem na 5 metrów i przyciągnąć ofiarę. W dodatku jej skóra jest trująca.
WYSTĘPOWANIE: tereny podmokłe Edenu oraz plaże Desperacji.
ROZMIARY: długość ropuchy wynosi ok. 3 metrów, wysokość to 2 metry.
INNE: jej język jest bardzo cenny, tak samo jak łuski z jej głowy.
NEUTRALNY / PŁAZ
ŚLUZOŁAP
✖ ✖ ✖
Nie tylko lądowe stworzenia zostały skażone wirusem X, ale również i wodne. Z pozoru wyglądają jak ryby, aczkolwiek zmutowały do posiadania czegoś na wzór nóg, dzięki czemu zaczęły opuszczać zbiorniki wody oraz przystosowały się do oddychania tlenem. Jednakże wciąż wolą żerować w okolicy wód.
MOCE: Ich śluz jest trujący. Po zetknięciu się ze skórą działa jak kwas o słabszej sile, wypalając i pozostawiając po sobie krwawe miejsca oraz bolesne bąble. Przy dłuższym kontakcie wyżera całkowicie tkankę.
WYSTĘPOWANIE: wszystkie wodne tereny skażone wirusem.
ROZMIARY: długość wynosi ok. 1 metra, wysokość to 0,5 metra
INNE: brak.
MOCE: Ich śluz jest trujący. Po zetknięciu się ze skórą działa jak kwas o słabszej sile, wypalając i pozostawiając po sobie krwawe miejsca oraz bolesne bąble. Przy dłuższym kontakcie wyżera całkowicie tkankę.
WYSTĘPOWANIE: wszystkie wodne tereny skażone wirusem.
ROZMIARY: długość wynosi ok. 1 metra, wysokość to 0,5 metra
INNE: brak.
NEUTRALNE / RYBY
BAGNIAK
✖ ✖ ✖
Po osiągnięciu dojrzałości płciowej mieszkają w samotności. Opuszczają swe żerowisko dwa razy do roku na czas godów. Są wtedy zdecydowanie bardziej bezbronne niż normalnie. Potrafią cały dzień spędzić pod powierzchnią wody, czając się na ofiarę. Dwie silne macki są wyposażone w ostre kolce, które nie tylko wyszarpują kawałki mięsa ale też zatruwają organizm paraliżującym jadem. Żywią się jedynie surowym mięsem.
MOCE: oddychają pod wodą. Trucizna paraliżująca w kolcach. Ogromna siła w mackach i szczękach. Nacisk osiągający prawie 400kg.
WYSTĘPOWANIE: bagna.
ROZMIARY: metr długości i metr wysokości
INNE: nie da się ich oswoić i są bardzo pamiętliwe.
MOCE: oddychają pod wodą. Trucizna paraliżująca w kolcach. Ogromna siła w mackach i szczękach. Nacisk osiągający prawie 400kg.
WYSTĘPOWANIE: bagna.
ROZMIARY: metr długości i metr wysokości
INNE: nie da się ich oswoić i są bardzo pamiętliwe.
AGRESYWNY / PŁAZ
PUSTYNNY ROBAL
✖ ✖ ✖
jest to ponad 15 metrowy robak, który zamieszkuje piaski. Jest ślepy, jednakże ma bardzo czułe receptory dotykowe i wyczuwają kiedy ofiara porusza się po piasku nawet na odległość 1 km! Ponadto żyją w stadach, które zazwyczaj liczą po 5-7 sztuk. Żerują głównie nocami, aczkolwiek i w dzień zdarzają się ataki.
MOCE: doskonały słuch i wyczuwanie drgań ziemi przez skórę.
WYSTĘPOWANIE: Czerwona Pustynia.
ROZMIARY: 15 metrów długości, metr średnicy
INNE: brak.
MOCE: doskonały słuch i wyczuwanie drgań ziemi przez skórę.
WYSTĘPOWANIE: Czerwona Pustynia.
ROZMIARY: 15 metrów długości, metr średnicy
INNE: brak.
AGRESYWNY / BEZKRĘGOWIEC
BRECHER
✖ ✖ ✖
Znasz smoki i centaury? Zapewne tak, więc wyobraź sobie ich mieszankę z dodatkiem wyobraźni naturalnej. Wysokie na 2 i pół metra, długie na 4 (bez ogona), z kręgosłupem pokrytym płytami, szerokimi kolcami i skórą do której potrzeba czegoś o wiele więcej niż pistoletu. Dorosłe osobniki ważące przynajmniej pół tony, a ich kręgosłup pokryty grubymi na 5 cm płytami z kości twardej jak tytan? No dobra, bardziej smokowate niż centaurowate, nie zmienia to jednak faktu na posiadanie czterech łap (w tym przednie całkiem chwytne) i pary rąk, nawet jeśli ich kolory to najczęściej zielony, szary i brązowy albo ich mieszanki. A część kaprysu matki natury? Ich mózg położony jest tylko częściowo w głowie, a reszta jest rozłożona w długiej szyi (trochę jak u karaluchów). Więc nawet po oderwaniu mu całej głowy będzie żył. Zadziwiające co nie? A efekt regeneracji mu tą głowę złoży z powrotem! Ich dość spokojna natura zmienią się natychmiastowo w tak zwaną agresywną jeśli są głodne i ktoś inny ma żarcie. Albo jeszcze gorzej, jak są głodne i nie ma żarcia.
Trudno je między sobą pomylić bo pomiędzy poszczególnymi osobnikami istnieją różnice jak ilość rogów, kolców, kształt głowy czy końcówka ogona, które zsumowane dają rozpoznawalność. To ostatnie może być cienkie jak liść i ostre jak brzytwa, albo służyć jako maczuga.
MOCE: wielka siła - potrafią podnosić nawet dwukrotność swojej wagi. Cztery silne nogi pozwalają im długo i szybko biegać (ok. 40km/h), a także skakać do 4 metrów. Telepatia - porozumiewają się ze sobą telepatycznie i z pomocą tej mocy wyczuwają inne stworzenia oraz ich emocje/zamiary. Im większa świadomość umysłu tym łatwiej im je wyczuwać. Regeneracja - małe ranki zasklepią się w kilka minut, kości zrosną w kilka godzin, łapa odrośnie w dwa/trzy dni. Szybko się dostosowują do warunków otoczenia.
WYSTĘPOWANIE: Desperacja, skraj Edenu.
ROZMIARY: wysokość wynosi 2,5 metra, długość 4 metry.
INNE: jedzą sporo a rzadko i są wszystkożerne. Nie łatwo im pływać. Pomimo bycia bestiami potrafią myśleć. Ich inteligencja nie jest jednak za wysoka.
Trudno je między sobą pomylić bo pomiędzy poszczególnymi osobnikami istnieją różnice jak ilość rogów, kolców, kształt głowy czy końcówka ogona, które zsumowane dają rozpoznawalność. To ostatnie może być cienkie jak liść i ostre jak brzytwa, albo służyć jako maczuga.
MOCE: wielka siła - potrafią podnosić nawet dwukrotność swojej wagi. Cztery silne nogi pozwalają im długo i szybko biegać (ok. 40km/h), a także skakać do 4 metrów. Telepatia - porozumiewają się ze sobą telepatycznie i z pomocą tej mocy wyczuwają inne stworzenia oraz ich emocje/zamiary. Im większa świadomość umysłu tym łatwiej im je wyczuwać. Regeneracja - małe ranki zasklepią się w kilka minut, kości zrosną w kilka godzin, łapa odrośnie w dwa/trzy dni. Szybko się dostosowują do warunków otoczenia.
WYSTĘPOWANIE: Desperacja, skraj Edenu.
ROZMIARY: wysokość wynosi 2,5 metra, długość 4 metry.
INNE: jedzą sporo a rzadko i są wszystkożerne. Nie łatwo im pływać. Pomimo bycia bestiami potrafią myśleć. Ich inteligencja nie jest jednak za wysoka.
NEUTRALNY / GAD
WIELKA MRÓWKA
✖ ✖ ✖
Czy ktoś kiedyś miał problem z mrówkami? Zapewne nie, chociaż w domach jak cholery zamieszkają bywają uciążliwe. Teraz sobie wyobraźcie , że mają z metr wysokości, półtora-metra długości i mają pancerz tak twardy, że nawet z pistoletu tego nie zarysujesz, a są ich tysiące. Jednak jest pocieszenie wędrowcze zazwyczaj żyją one w obecnie nie zamieszkanych rejonach, na pustkowiach albo ruinach.
MOCE: mocny pancerz i duża siła
WYSTĘPOWANIE: pustkowia, ruiny, Limbo, tereny przeważnie niezamieszkałe.
ROZMIARY: metr wysokości, 1,5 metra długości.
INNE: .
MOCE: mocny pancerz i duża siła
WYSTĘPOWANIE: pustkowia, ruiny, Limbo, tereny przeważnie niezamieszkałe.
ROZMIARY: metr wysokości, 1,5 metra długości.
INNE: .
AGRESYWNY / OWAD
ŚCIERWOJAD
✖ ✖ ✖
Spory owad, rozmiarów samochodu osobowego, o czterech odnóżach krocznych i dwóch chwytnych. Jest barwy szarozielonej. Jego głowa jest zaopatrzona w parę dużych czułków, służących mu do paraliżowania ofiary. Żywi się padliną, choć nie pogardzi świeżym mięsem.
MOCE: paraliżuje swoje ofiary za pomocą czułków. Paraliż trwa 2 posty.
WYSTĘPOWANIE: w okolicy cmentarzy i ewentualnych zwłok (Desperacja).
ROZMIARY: metr wysokości, 1,5 metra długości.
INNE: ich czułki i jad są bardzo użyteczne w medycynie.
MOCE: paraliżuje swoje ofiary za pomocą czułków. Paraliż trwa 2 posty.
WYSTĘPOWANIE: w okolicy cmentarzy i ewentualnych zwłok (Desperacja).
ROZMIARY: metr wysokości, 1,5 metra długości.
INNE: ich czułki i jad są bardzo użyteczne w medycynie.
AGRESYWNY / OWAD
RYJOWIEC
✖ ✖ ✖
Są to robaki, które ryją w ziemi. Nie posiadają oczu – kierują się węchem. Ich ryjki przystosowane są głównie do plucia oraz pożerania surowego mięsa. Łapy, zastąpione są pojedynczymi ostrzami, przez co są niebezpiecznymi przeciwnikami także w zwarciu.
MOCE: pluje substancją unieruchamiającą mniejsze istoty, lub poważnie ograniczającą ruchy istot większych. Efekt trwa do 3 postów.
WYSTĘPOWANIE: tereny podmokłe Edenu oraz okolice plaży w Desperacji.
ROZMIARY: metr wysokości/długości
INNE: szczególnie cenna jest jego śledziona oraz soki trawienne.
MOCE: pluje substancją unieruchamiającą mniejsze istoty, lub poważnie ograniczającą ruchy istot większych. Efekt trwa do 3 postów.
WYSTĘPOWANIE: tereny podmokłe Edenu oraz okolice plaży w Desperacji.
ROZMIARY: metr wysokości/długości
INNE: szczególnie cenna jest jego śledziona oraz soki trawienne.
AGRESYWNY / BEZKRĘGOWIEC
LOPTEROS
✖ ✖ ✖
Dziwaczne stworzenie, będące kolejną krzyżówką kilku gatunków. Najważniejsze cechy przejął jednak od ptaka i to do niego jest najbardziej podobny. Inaczej jednak, niż pierzaści krewniacy, posiada ono cztery łapy i parę skrzydeł. Jest bardzo zwinną istotą tak w powietrzu, jak i na lądzie. Swoim zakrzywionym dziobem z łatwością przebija się przez pośledniej jakości pancerze. Jednak nie tylko on jest groźną bronią – pazury na łapach nie służą mu do ozdoby. Lopteros nie imponuje swoimi rozmiarami, mierzy bowiem ledwie dwa i pół metra długości, oraz metr wysokości w kłębie. Skrzydła mają łączną rozpiętość około trzech metrów. Jego upierzenie jest rdzawe, natomiast reszta ciała pokryta jest ciemnoczerwoną łuską, mającą oznaczać, że stworzenie to jest jadowite i nie należy go spożywać. Na karku i zgięciach stawów posiada jeszcze resztki dawnego upierzenia, z czasów, gdy jeszcze był ptakiem. Czerwone ślepia stwora mają kąt widzenia bliski 360⁰, więc ciężko drania zaskoczyć.
MOCE: duża szybkość, ostry jak brzytwa dziób, plucie jadem na bliskie odległości.
WYSTĘPOWANIE: Limbo oraz wyżej położone tereny Edenu i Desperacji.
ROZMIARY: metr wysokości w kłębie, 2,5 metra długości, rozpiętość skrzydeł to 3 metry.
INNE: wbrew czerwonej barwie, symbolizującej niebezpieczeństwo, ma bardzo smaczne mięso.
MOCE: duża szybkość, ostry jak brzytwa dziób, plucie jadem na bliskie odległości.
WYSTĘPOWANIE: Limbo oraz wyżej położone tereny Edenu i Desperacji.
ROZMIARY: metr wysokości w kłębie, 2,5 metra długości, rozpiętość skrzydeł to 3 metry.
INNE: wbrew czerwonej barwie, symbolizującej niebezpieczeństwo, ma bardzo smaczne mięso.
BARDZO AGRESYWNY / PTAK
FLYGNYLL
✖ ✖ ✖
Rozprostowany sięgałby około dwóch metrów, a rozpiętość jego skrzydeł wynosi 3,5 metra. Dziób najczęściej jest dosyć krótki, co nie oznacza, że jego węch jest słaby. Małe gałki oczne sprawiają, że wzrok jest jego najsłabszą cechą więc warto z tego korzystać. Zakrzywione i długie pazury pozwalają mu się przebić przez prawie każdy pancerz, nie mówiąc już o skórze i kościach. Pióra rosnące na jego głowie mają właściwości lecznicze i halucynogenne, a jego szpony świetnie sprawdzają się do tworzenia oręża, przez co często staje się ofiarą polowań. No, ofiarą dopóki sam nie zaatakuje.
MOCE: pikujący zabójca – jednym z jego głównych ataków jest pikowanie na swojego przeciwnika. Jeżeli uda mu się trafić swój cel to raczej nie ma co zastanawiać się czy przeżył, ponieważ prędkość z jaką zlatuje w dół wynosi ponad 200km/h. Minus? Jeżeli nie trafi to będzie potrzebował chwili żeby się zebrać z ziemi, przez co jest podatny na ataki.
Mackojebca – Nazwa może przypominać tytuły japońskich produkcji z małymi dziewczynkami i dużymi witkami.. i będzie dosyć prawdziwe. Macki, które znajdują się głównie na karku Flygnylla potrafią rozciągnąć się na trzy metry i zaatakować przeciwnika, który jest unieruchomiony. Jeżeli trafią to szybko znajdą sobie otwór lub go po prostu zrobią z niechirurgiczną precyzją.
WYSTĘPOWANIE: lata nad Desperacją oraz Edenem, choć swoje gniazda najczęściej tworzą właśnie w anielskich lasach.
ROZMIARY: długość ciała wynosi 2 mety, a rozpiętość skrzydeł 5 metrów.
INNE: najczęściej latają same przez co są łatwymi celami do upolowania dla grupy łowców, ale można napotkać grupę powyżej 10 osobników, wtedy podjęcie walki bez dobrze wyposażonej armii jest bezcelowe.
MOCE: pikujący zabójca – jednym z jego głównych ataków jest pikowanie na swojego przeciwnika. Jeżeli uda mu się trafić swój cel to raczej nie ma co zastanawiać się czy przeżył, ponieważ prędkość z jaką zlatuje w dół wynosi ponad 200km/h. Minus? Jeżeli nie trafi to będzie potrzebował chwili żeby się zebrać z ziemi, przez co jest podatny na ataki.
Mackojebca – Nazwa może przypominać tytuły japońskich produkcji z małymi dziewczynkami i dużymi witkami.. i będzie dosyć prawdziwe. Macki, które znajdują się głównie na karku Flygnylla potrafią rozciągnąć się na trzy metry i zaatakować przeciwnika, który jest unieruchomiony. Jeżeli trafią to szybko znajdą sobie otwór lub go po prostu zrobią z niechirurgiczną precyzją.
WYSTĘPOWANIE: lata nad Desperacją oraz Edenem, choć swoje gniazda najczęściej tworzą właśnie w anielskich lasach.
ROZMIARY: długość ciała wynosi 2 mety, a rozpiętość skrzydeł 5 metrów.
INNE: najczęściej latają same przez co są łatwymi celami do upolowania dla grupy łowców, ale można napotkać grupę powyżej 10 osobników, wtedy podjęcie walki bez dobrze wyposażonej armii jest bezcelowe.
AGRESYWNY / PTAK
RASK'LUR
✖ ✖ ✖
Długa szyja, na której wykształciły się sensory, które pozwalają mu ominąć przeszkody podczas kopania pod ziemią, a na końcu przeurocza mordka, na której gości kilka par oczu. Te działają różnie, jeżeli wiek potwora jest dosyć sędziwy to słodziak jest praktycznie ślepy i polega tylko na swoich sensorach, które na powierzchni już nie działają tak dobrze. Młodziak za to jest w pełni sprawy wzrokowo. Niżej znajdują się najeżone kolcami kończyny, których końcówki stanowczo nie nadają się do zbicia piątki, no chyba że ma to być nasza ostatnia piątka w życiu. Zależnie od rozmiaru potwora mogą one być długie od 50 centymetrów do całego metra. Odnóża, na których biega przypominają bardzo te u pajęczaków, jedynie różnią się tym, że nie jest to milusi chód ptasznika a przebijający się przez kości i mięśnie marsz kolców. Ogólna postura nie przekracza zwykle wysokości półtora metra, choć mogą się zdarzyć takie, które wyrosły ponad skalę.
MOCE: niesamowita prędkość – Rask'lur potrafi rozpędzić się do 70 kilometrów na godzinę i dzięki 8 odnóżom jest bardzo mobilny jeśli chodzi o skręcanie, więc najłatwiej dorwać go kiedy szarżuje prosto na nas, lub jest wystarczająco blisko aby trafić go bronią białą. Nie zapominajmy tylko o tym, że jeżeli my dosięgamy go to on dosięga nas.
Ultradźwięki – rask'lur w razie potrzeby potrafi wydać z siebie dźwięk przyzywający najbliższe potwory jego gatunku na pomoc więc jeżeli nie pozbędziemy się go szybko lub zostawimy jedynie na wpół martwego, to możemy spodziewać się jego rodzinki.
Niczym diglet – nasz przyjaciel robak często atakuje z ukrycia, a dokładniej spod ziemi. Jego moc jest porównywalna do mocy typowego kreta, tylko takiego na sterydach. Jeśli jednak wynurzy się żeby nas zaatakować to nieprędko wróci pod powierzchnię, chyba, że jego ofiara padła już trupem a on zdążył się nią posilić.
WYSTĘPOWANIE: całe tereny Desperacji, choć w górach na pewno są rzadziej spotykane.
ROZMIARY: wysokośc wynosi 1,5 metra, długość 2 metry.
INNE: krąży legenda, że jeżeli się odetnie takiemu delikwentowi język i trochę się go potorturuje to można zrobić z niego żywą koparkę, która za nas wykopie tunele w danym miejscu. Jeżeli komuś się to uda to niech nie myśli jednak, że potwór będzie posłuszny i możemy go tak puścić bez żadnych zabezpieczeń, bo wtedy was po prostu rozszarpie.
MOCE: niesamowita prędkość – Rask'lur potrafi rozpędzić się do 70 kilometrów na godzinę i dzięki 8 odnóżom jest bardzo mobilny jeśli chodzi o skręcanie, więc najłatwiej dorwać go kiedy szarżuje prosto na nas, lub jest wystarczająco blisko aby trafić go bronią białą. Nie zapominajmy tylko o tym, że jeżeli my dosięgamy go to on dosięga nas.
Ultradźwięki – rask'lur w razie potrzeby potrafi wydać z siebie dźwięk przyzywający najbliższe potwory jego gatunku na pomoc więc jeżeli nie pozbędziemy się go szybko lub zostawimy jedynie na wpół martwego, to możemy spodziewać się jego rodzinki.
Niczym diglet – nasz przyjaciel robak często atakuje z ukrycia, a dokładniej spod ziemi. Jego moc jest porównywalna do mocy typowego kreta, tylko takiego na sterydach. Jeśli jednak wynurzy się żeby nas zaatakować to nieprędko wróci pod powierzchnię, chyba, że jego ofiara padła już trupem a on zdążył się nią posilić.
WYSTĘPOWANIE: całe tereny Desperacji, choć w górach na pewno są rzadziej spotykane.
ROZMIARY: wysokośc wynosi 1,5 metra, długość 2 metry.
INNE: krąży legenda, że jeżeli się odetnie takiemu delikwentowi język i trochę się go potorturuje to można zrobić z niego żywą koparkę, która za nas wykopie tunele w danym miejscu. Jeżeli komuś się to uda to niech nie myśli jednak, że potwór będzie posłuszny i możemy go tak puścić bez żadnych zabezpieczeń, bo wtedy was po prostu rozszarpie.
AGRESYWNY / BEZKRĘGOWIEC
SARGHAL
✖ ✖ ✖
Aparycja podobna do klasycznego psa (nie yorka czy pudla), jedynie ogon dłuższy. Włosie które rośnie od czubka nosa po koniec kręgosłupa jest wiele warte ze względu na swoją wytrzymałość, dlatego handlarze na terenie Desperacji i Edenu chętnie skupują ten towar od łowców (nie mylić z Łowcami). Występują one najczęściej w gromadzie liczącej trzy osobniki, ale zdarza się, że biegają w większej ilości.
MOCE: niby ślepy ale.. - no właśnie, ale dalej może nas odnaleźć w moment. Nie posiadanie zmysłu wzroku wyostrzyło pozostałe do tego stopnia, że sarghal może nas wyniuchać natychmiast jeśli wiatr niesie wasz zapach w jego stronę albo jeżeli akurat jesteście w okolicy kilometra od niego, to was usłyszy.
Koszmar listonoszy – nn w przeciwieństwie do normalnego psa jak ugryzie w tyłek to tyłka nie ma. Biodra też nie. Szczęka wypełniona ostrymi kłami potrafi w moment przegryźć się przez każdy ubiór i zagościć w naszym ciele po to aby się pożywić.
Stalowe bary – natura tak je uodporniła, że uderzenie sarghala w bark, nic mu nie zrobi, jest on w tym miejscu na tyle twardy, że dopiero cała seria z karabinu mogłaby się przebić przez tę skorupę.
WYSTĘPOWANIE: Desperacja, z wyłączeniem Apogeum
ROZMIARY: 1,5 metra wysokości w kłębie, 2,5 metra dlugości.
INNE: jeżeli rzuci im się jakieś mięso lub padlinę to mogą odpuścić atak.
MOCE: niby ślepy ale.. - no właśnie, ale dalej może nas odnaleźć w moment. Nie posiadanie zmysłu wzroku wyostrzyło pozostałe do tego stopnia, że sarghal może nas wyniuchać natychmiast jeśli wiatr niesie wasz zapach w jego stronę albo jeżeli akurat jesteście w okolicy kilometra od niego, to was usłyszy.
Koszmar listonoszy – nn w przeciwieństwie do normalnego psa jak ugryzie w tyłek to tyłka nie ma. Biodra też nie. Szczęka wypełniona ostrymi kłami potrafi w moment przegryźć się przez każdy ubiór i zagościć w naszym ciele po to aby się pożywić.
Stalowe bary – natura tak je uodporniła, że uderzenie sarghala w bark, nic mu nie zrobi, jest on w tym miejscu na tyle twardy, że dopiero cała seria z karabinu mogłaby się przebić przez tę skorupę.
WYSTĘPOWANIE: Desperacja, z wyłączeniem Apogeum
ROZMIARY: 1,5 metra wysokości w kłębie, 2,5 metra dlugości.
INNE: jeżeli rzuci im się jakieś mięso lub padlinę to mogą odpuścić atak.
AGRESYWNY / PSOWATY
KELPIE
✖ ✖ ✖
Mają dwie postaci - tłusty (zwykle biały) koń, który jest ich postacią pozorną oraz pokryte smołą końskie truchło, które jest ich formą prawdziwą. Potrafią płynnie przechodzić z jednej formy do drugiej. By zdobyć pożywienie, koczują przy bagnach lub terenach o dużej wilgotności pod postacią tłustych (zwykle białych, a tym samym dobrze widocznych) koni. Nie są zbyt szybkie więc ich taktyką jest czekanie aż ofiara zbliży się wystarczająco blisko lub spróbuje na nie zapolować. Dotknięcie kelpii wiąże się z utopieniem lub powolną śmierć poprzez strawienie. Nie są w stanie żyć w suchych terenach. Towarzyszy im charakterystyczny zapach świeżego mięsa, który ma za zadanie zwabiać ofiary. Krzyżówki kelpii z koniem domowym są dobrymi końmi wierzchowymi. Kelpie ostrzegają swoim zawodzeniem i wyciem przed nadchodzącymi burzami.
MOCE: smoła w ich prawdziwej postaci działa jak lep na muchy - im więcej się ruszasz, tym bardziej się przyklejasz. W głębszych partiach organizmu kelpii smoła miesza się z sokami trawiennymi, więc staje się ona żrąca. Proces trawienia przebiega u tych stworzeń bardzo powoli, zatem pochwycony osobnik albo pozbędzie się unieruchomionej kończyny, albo zostanie powoli strawiony w całości.
WYSTĘPOWANIE: tereny podmokłe - głównie bagna. Czasem pojawia się również przy mniejszych zbiornikach wodnych. (Desperacja i Eden)
ROZMIARY: od 150 do 170 cm w kłębie
INNE: osobnik, który raz spróbował ludzkiego mięsa, uzależnia się od niego i staje się agresywny.
MOCE: smoła w ich prawdziwej postaci działa jak lep na muchy - im więcej się ruszasz, tym bardziej się przyklejasz. W głębszych partiach organizmu kelpii smoła miesza się z sokami trawiennymi, więc staje się ona żrąca. Proces trawienia przebiega u tych stworzeń bardzo powoli, zatem pochwycony osobnik albo pozbędzie się unieruchomionej kończyny, albo zostanie powoli strawiony w całości.
WYSTĘPOWANIE: tereny podmokłe - głównie bagna. Czasem pojawia się również przy mniejszych zbiornikach wodnych. (Desperacja i Eden)
ROZMIARY: od 150 do 170 cm w kłębie
INNE: osobnik, który raz spróbował ludzkiego mięsa, uzależnia się od niego i staje się agresywny.
NEUTRALNY LUB AGRESYWNY / KONIOWATY
PUMA KRÓLEWSKA
✖ ✖ ✖ (!)
jest niezwykle agresywna i praktycznie nikt w bliskim spotkaniu z nią nie przeżył. Chociaż mawia się, że jedynie osoby o silnym charakterze są w stanie nad nimi zapanować. Pumy królewskie uznają wyższość tylko i wyłącznie osób silnych i pewnych siebie. Kiedy wyczują słabość jednostki, od razu atakują. Nawet po latach służenia tak więc w ich przypadku trzeba być cały czas uważnym, by nie okazać przed nimi jakiejkolwiek słabości bo rozszarpią gardło.
MOCE: nie widzi, ale za to ma wyostrzony słuch i węch. Dwie macki wyrastające z jej grzbietu wyposażone w bardzo twarde i ostre zęby. Odporna na trucizny.
WYSTĘPOWANIE: Desperacja.
ROZMIARY: 1,5 metra wysokości w kłębie, 2,5 metra długości.
INNE: ciężko je dostrzec w cieniu i w nocy.
MOCE: nie widzi, ale za to ma wyostrzony słuch i węch. Dwie macki wyrastające z jej grzbietu wyposażone w bardzo twarde i ostre zęby. Odporna na trucizny.
WYSTĘPOWANIE: Desperacja.
ROZMIARY: 1,5 metra wysokości w kłębie, 2,5 metra długości.
INNE: ciężko je dostrzec w cieniu i w nocy.
AGRESYWNY / KOTOWATY
MANTYKORA
✖ ✖ ✖ (!)
Mantykora to stworzenie, którym straszą dzieci rodzice i babcie. Nie chciałbyś jej spotkać na otwartym terenie. Ba. Nie chciałbyś w ogóle jej spotkać. Jest to jedne z najbardziej niebezpiecznych stworzeń, jakie aktualnie stąpa po zakażonej ziemi. Żywi się mięsem, zwłaszcza takim, które jest nadal ciepłe. Uwielbia pożerać swoje zdobycze, kiedy te są jeszcze żywe. Mantykory są niesamowicie agresywne. Wystarczy, że ujrzą coś na ich terenie a od razu przystępują do zaatakowania. Nikomu nie udało ich się oswoić, nigdy. Chociaż chodzą plotki o jakiś drobnych wyjątkach. Ale to tylko plotki. Tuż po urodzeniu matka z młodym opuszcza terytorium ojca, gdyż istnieje możliwość zabicia przez niego. Młode trzymają się rodzicielki do ukończenia szóstego miesiąca, po czym matka opuszcza żerowisko i odchodzi, zostawiając młode samo sobie. Które notabene jest już bardzo zaradne.
MOCE: śmiertelna trucizna w każdym z trzech ogonów. Ofiara po jej użądleniu umiera zazwyczaj w przeciągu dwunastu godzin w niesamowitych męczarniach, gdyż narządy wewnętrzne nieszczęśnika są powoli rozrywane od środka. Idealny wzrok w ciemnościach. Odporna na ogień. Bardzo twarda skóra.
WYSTĘPOWANIE: Desperacja, głównie Czerwona Pustynia.
ROZMIARY: 2 metry wysokości w kłębie, 3 metry długości bez ogonów, ogony - 1,5 metra długości każdy
INNE: rzadko opuszczają swoje terytorium. I w sumie całe szczęście.
MOCE: śmiertelna trucizna w każdym z trzech ogonów. Ofiara po jej użądleniu umiera zazwyczaj w przeciągu dwunastu godzin w niesamowitych męczarniach, gdyż narządy wewnętrzne nieszczęśnika są powoli rozrywane od środka. Idealny wzrok w ciemnościach. Odporna na ogień. Bardzo twarda skóra.
WYSTĘPOWANIE: Desperacja, głównie Czerwona Pustynia.
ROZMIARY: 2 metry wysokości w kłębie, 3 metry długości bez ogonów, ogony - 1,5 metra długości każdy
INNE: rzadko opuszczają swoje terytorium. I w sumie całe szczęście.
BARDZO AGRESYWNY / NIEOKREŚLONY
NIEDŹWIEDŹ BABILOŃSKI
✖ ✖ ✖ (!)
Niby niedźwiedź, a jednak sporo się rożni od znanych nam kochanych i potulnych miśków. Jest to wielka kupa mięsa i sierści. Kiedy stanie na tylnych łapach może osiągnąć nawet do 8 metrów wysokości! To teraz sobie wyobraźcie bliskie spotkanie z tak wielką łapą. Dodatkowo najeżoną kolcami. No więc właśnie. Nie toleruje intruzów na swoim terenie i zazwyczaj nawiązuje się walka, aczkolwiek zdarza się, że niedźwiedź babiloński odpuszcza. Ale do tego potrzeba naprawę sporego szczęścia.
MOCE: przeolbrzymia siła. Wytrzymałość. Nawet sporo ran nie jest w stanie go zatrzymać przed szarżą.
WYSTĘPOWANIE: Eden oraz okolice Desperacji.
ROZMIARY: wysokość na wyprostowanych łapach - 8 metrów, wysokość w kłębie - 2 metry.
INNE: brak.
MOCE: przeolbrzymia siła. Wytrzymałość. Nawet sporo ran nie jest w stanie go zatrzymać przed szarżą.
WYSTĘPOWANIE: Eden oraz okolice Desperacji.
ROZMIARY: wysokość na wyprostowanych łapach - 8 metrów, wysokość w kłębie - 2 metry.
INNE: brak.
AGRESYWNY / NIEDŹWIEDZIOWATE
GHOUL
✖ ✖ ✖ (!)
Ghoule to nic innego jak zainfekowani inną odmianą wirusa ludzie, którzy zostali przemienieni w istoty, które zarazem gniją, a zgnić nie mogą. Nie myślą, a ruszają się, nie żyją, a żywią się innymi żywymi. Zostało stwierdzone, że ghoul nie oddycha oraz nie bije mu serce. Jedyna aktywność jaka pozostała to mózgu, który wyznaczył jako jedyny priorytet to zeżarcie wszystkiego co jest w zasięgu wzroku. Nie posiadają nawet szczątkowej inteligencji na ślepo rzucają się w ślepym ataku na przeciwnika. Samym problemem jest fakt, że trzeba temu cholerstwu odstrzelić głowę by przestało się ruszać, lecz największym problemem jest fakt, że ghoule poruszają się masywnymi grupami. Podróżniku bądź pewien tam, gdzie jeden osobnik jest niedaleko, może być i dwa tysiące ich.
Osób zarażonych nie da się uratować zazwyczaj. Warunkiem dającym 20% szansy jest podanie silnych antybiotyków bądź serum do organizmu przed upływem 5 godzin. Po upływie tego czasu osoba ugryziona zamienia się z wolna w ghoula.
MOCE: duża siła z powodu mutacji. Sposób "rozmnażania" (poprzez ugryzienie, krew, ślinę, wydzieliny).
WYSTĘPOWANIE: Desperacja, pustynia.
ROZMIARY: podobnie jak u człowieka - wysokość ok. 2 metry, szerokość ok. 1 metra
INNE: brak inteligencji. Występuje w dużych grupach. Kieruje się często węchem i dźwiękiem. Jest bardzo żwawy jak na umarlaka.
Osób zarażonych nie da się uratować zazwyczaj. Warunkiem dającym 20% szansy jest podanie silnych antybiotyków bądź serum do organizmu przed upływem 5 godzin. Po upływie tego czasu osoba ugryziona zamienia się z wolna w ghoula.
MOCE: duża siła z powodu mutacji. Sposób "rozmnażania" (poprzez ugryzienie, krew, ślinę, wydzieliny).
WYSTĘPOWANIE: Desperacja, pustynia.
ROZMIARY: podobnie jak u człowieka - wysokość ok. 2 metry, szerokość ok. 1 metra
INNE: brak inteligencji. Występuje w dużych grupach. Kieruje się często węchem i dźwiękiem. Jest bardzo żwawy jak na umarlaka.
BARDZO AGRESYWNY / CZŁOWIEKOWATE
TAURUS
✖ ✖ ✖ (!)
Taurusy to niezbyt często spotykane stworzenia i nie wiadomo o nich zbyt wiele. Albo inaczej: nieczęsto zdarza się, by ktoś uszedł z życiem po spotkaniu z nimi. Dzięki szczęściu kilku desperatów, którzy przeżyli spotkanie z tą istotą i potrafili opisać ją, wiadomo w ogóle, że coś takiego istnieje. Jeśli opis nie jest zafałszowany, dorosły taurus potrafi mierzyć ponad pięć metrów. Jego brunatna skóra, pokryta drobną szczeciną, jest bardzo twarda i odporna na warunki atmosferyczne. Silne ramiona i łapy o krótkich pazurach, zdolne udusić niedźwiedzia w swym uścisku. Stwór chodzi na tylnych kończynach, zakończonych pojedynczymi kopytami, podpierając się przednimi, niczym przerośnięta małpa. Grzbiet pokryty ma kostnymi wyrostkami przypominającymi kolce, przechodzące na kark i kończące się parą okazałych rogów na czole, nad stosunkowo małymi oczami. Ogromna paszcza, wypełniona dwoma rzędami ostrych jak brzytwa zębów, spomiędzy których wysuwa się od czasu do czasu rozwidlony język, którym taurus wyczuwa ofiary.
MOCE: wielka siła, twarda skóra porównywalna do stalowej blachy o grubości 1 cm, trudna do zapalenia, co daje mu odporność na ogień, znakomity węch.
WYSTĘPOWANIE: tereny górzyste, skaliste. Głównie Desperacja, z uwzględnieniem Limbo.
ROZMIARY: 5 metrów wysokości, 2 metry szerokości
INNE: taurusy są na tyle inteligentne, by własnoręcznie drążyć tunele, czasami używają głazów do miotania w przeciwnika..
MOCE: wielka siła, twarda skóra porównywalna do stalowej blachy o grubości 1 cm, trudna do zapalenia, co daje mu odporność na ogień, znakomity węch.
WYSTĘPOWANIE: tereny górzyste, skaliste. Głównie Desperacja, z uwzględnieniem Limbo.
ROZMIARY: 5 metrów wysokości, 2 metry szerokości
INNE: taurusy są na tyle inteligentne, by własnoręcznie drążyć tunele, czasami używają głazów do miotania w przeciwnika..
BARDZO AGRESYWNY / NIEOKREŚLONE
BEHEMOT
✖ ✖ ✖ (!)
Trudne do opisania zwierze jeśli chodzi o jego wygląd można powiedzieć że behemoty to połączenie byka, dzika, jakieś wielkiej jaszczurki i nosorożca. Ich dość charakterystyczną cechą jest wielki garb na plecach który wydziela słabą poświatę, w sumie to nikt nie wie po co stworzenia te wykreowały sobie tą cechę ale wiadome jest że wydziela on niewielkie ciepło. Po za tym dorosły samiec behemota ma rozmiary około dwóch samochodów dostawczych: 7-10 metrów długości i 4 wysokości. Na całym ciele można zaobserwować pokaźne umięśnienie tych zwierząt. Kolor ich skóry jest różny ale głównie w odcieniach szarości i brązu. Wielkie czerwone ślepia dają złudne wrażenie że to zwierze dobrze widzi w ciemności lecz jest to tylko złudzenie bo behemoty są niczym kury nocą niczego nie widzą kierują się natomiast bardzo dobre rozwiniętym węchem i słuchem. Jeśli chodzi o ich wagę to dorosły samiec waży około 30 ton.
MOCE:
◦ szarża - gdy behemot się rozpędzi trudno go zatrzymać, a to co stoi na jego drodze zmienia się najczęściej w mokrą plamę lub wielkie rumowisko
◦ ryk - siła jego ryku porusz nawet drzewa, więc powalić człowieka to nie problem. Dodatkowo jest on tak głośny, że przyprawia o ból głowy
◦ ogromna siła - mówi się, że jeden behemot ma siłę by przesuwać góry ale ile w tym prawdy? Tyle żeby nazwać behemota chyba najsilniejszym ze wszystkich bestii
◦ kamienna skóra - zwykłe pociski nie zadziałają na jego twardą jak skała skórę - jedynie go wkurzą. Nawet niektóre ostrza łamią się na jego cielsku
◦ plucie ogniem
◦ ostre pazury i silny ogon, którego używa jak bicza.
WYSTĘPOWANIE: grasują na terenach Limbo i terenach Nieznanych, czasem zdarzy się że jakiś osobnik uda się na Czerwoną Pustynię, ale takie fenomeny zdarzają się głównie w okresie wiosennym i jesiennym.
ROZMIARY: długość waha się między 7-10 metrów, wysokość wynosi 4 metry
INNE:
◦ ich ulubionym pokarmem są lopterosy, lecz te potrafią czasem dać im popalić.
◦ nienawidzą zapachu ryjowców można rzec że przed nim uciekają gdyż ten drażni ich wrażliwe nozdrza.
◦ z ich skóry można zrobić płaszcz potrafiący zatrzymać pociski pistoletowe (lecz pozyskanie ich skóry jest cholernie trudne)
◦ głowy tych stworzeni przybierają zawrotne sumy na czarnym rynku.
◦ posiadają dwa serca i cztery żołądki.
◦ są neutralne względem taurusów i niekiedy korzystają z ich tuneli by przemieszczać się w upalne dni z miejsca A do B.
MOCE:
◦ szarża - gdy behemot się rozpędzi trudno go zatrzymać, a to co stoi na jego drodze zmienia się najczęściej w mokrą plamę lub wielkie rumowisko
◦ ryk - siła jego ryku porusz nawet drzewa, więc powalić człowieka to nie problem. Dodatkowo jest on tak głośny, że przyprawia o ból głowy
◦ ogromna siła - mówi się, że jeden behemot ma siłę by przesuwać góry ale ile w tym prawdy? Tyle żeby nazwać behemota chyba najsilniejszym ze wszystkich bestii
◦ kamienna skóra - zwykłe pociski nie zadziałają na jego twardą jak skała skórę - jedynie go wkurzą. Nawet niektóre ostrza łamią się na jego cielsku
◦ plucie ogniem
◦ ostre pazury i silny ogon, którego używa jak bicza.
WYSTĘPOWANIE: grasują na terenach Limbo i terenach Nieznanych, czasem zdarzy się że jakiś osobnik uda się na Czerwoną Pustynię, ale takie fenomeny zdarzają się głównie w okresie wiosennym i jesiennym.
ROZMIARY: długość waha się między 7-10 metrów, wysokość wynosi 4 metry
INNE:
◦ ich ulubionym pokarmem są lopterosy, lecz te potrafią czasem dać im popalić.
◦ nienawidzą zapachu ryjowców można rzec że przed nim uciekają gdyż ten drażni ich wrażliwe nozdrza.
◦ z ich skóry można zrobić płaszcz potrafiący zatrzymać pociski pistoletowe (lecz pozyskanie ich skóry jest cholernie trudne)
◦ głowy tych stworzeni przybierają zawrotne sumy na czarnym rynku.
◦ posiadają dwa serca i cztery żołądki.
◦ są neutralne względem taurusów i niekiedy korzystają z ich tuneli by przemieszczać się w upalne dni z miejsca A do B.
BARDZO AGRESYWNY / GAD
POKOPAJKA
✖ ✖ ✖
Rosną gęsto w nasłonecznionych miejscach. Wyglądem przypominają nieco jajka. Takie pierwsze skojarzenie po ich ujrzeniu. Wydzielają z siebie przyjemny, kwiatowy zapach. Rozkwitają głównie na wiosnę aż do końca lata. Jednakże uwaga! Bo zdeptaniu automatycznie wydzielają z siebie smród przypominający zgniłe jajka. A tego nieprzyjemnego zapachu potem bardzo ciężko pozbyć się ze skóry.
WŁAŚCIWOŚCI: dekoracyjne. Wykorzystywany do bomb-smrodów.
WYSTĘPOWANIE: lasy, głównie tereny Edenu.
INNE: brak.
WŁAŚCIWOŚCI: dekoracyjne. Wykorzystywany do bomb-smrodów.
WYSTĘPOWANIE: lasy, głównie tereny Edenu.
INNE: brak.
ROŚLINA
CZERWIENNIK
✖ ✖ ✖
Skarlałe drzewko o małych, czerwonych owocach, które, poza sztywnymi włoskami, charakteryzują się też niezwykle smacznym miąższem. Dostanie się wnętrza nie powinno sprawiać większych kłopotów, choć kryje się ono za twardą skorupą. Zaskakującym efektem spożycia go, jest pobudzenie całego ciała, niczym po trzech filiżankach czystej kawy. Może to wywoływać pewne problemy ze snem, lecz dla strudzonych wędrowców nadaje się wręcz idealnie, jako zapasowy prowiant. Jeśli zostaną wysuszone, mogą wytrzymać długi czas bez psucia się.
WŁAŚCIWOŚCI: miąższ ma właściwości pobudzające. Może powodować problemy z zaśnięciem.
WYSTĘPOWANIE: Eden i duża część Desperacji, z wyjątkiem pustyni.
INNE: brak.
WŁAŚCIWOŚCI: miąższ ma właściwości pobudzające. Może powodować problemy z zaśnięciem.
WYSTĘPOWANIE: Eden i duża część Desperacji, z wyjątkiem pustyni.
INNE: brak.
ROŚLINA
GRZYBKI PURRI
✖ ✖ ✖
Te pomarańczowe grzybki zupełnie nie nadają się do jedzenia. Każdego, kto choćby spróbowałby jednego z nich, czekałyby dni ostrej biegunki, aż organizm nie pozbyłby się ostatniego kawałka. Posiadają jednak bardzo pozytywne działanie, bowiem wysuszone i pokruszone kapelusze dodane do opatrunku, przyspieszają gojenie się ran i chronią przed zakażeniem bakteriami, które czyhają w Desperacji na nieostrożnego rannego, który używa do sterylizacji zakażonej wody. Te same kapelusze dodane do wody również usuwają bakterie, a przynajmniej większość z nich, choć fusy należy odcedzić przed wypiciem.
WŁAŚCIWOŚCI: działanie przeciwbakteryjne, odkażające. Przyspieszają gojenie się ran. Niejadalne.
WYSTĘPOWANIE: Desperacja, prawdopodobieństwo znalezienia wzrasta wraz z wilgotnością.
INNE: brak.
WŁAŚCIWOŚCI: działanie przeciwbakteryjne, odkażające. Przyspieszają gojenie się ran. Niejadalne.
WYSTĘPOWANIE: Desperacja, prawdopodobieństwo znalezienia wzrasta wraz z wilgotnością.
INNE: brak.
ROŚLINA
DĄB POKRACZNY
✖ ✖ ✖
Olbrzymie drzewo, wzrastające na ponad dwadzieścia metrów. Zawiera bardzo rozbudowany system korzeniowy, który rozciąga się na imponującym obszarze, przez co często zdarza się, że wypiera ono po czasie inne rosnące wokół rośliny. Niektóre korzenia wychodzą poza powierzchnię, ściśle opatulając trzon dębu aż po samą koronę.
WŁAŚCIWOŚCI: drewno może posłużyć za materiał budowlany. Ułatwia wspinaczkę.
WYSTĘPOWANIE: niższe zbocza Gór Shi.
INNE: dzięki wystającym korzeniom i specyficznemu umiłowaniu tego drzewa do wyższych obszarów, ułatwia ono wspinaczkę górską. Idealne miejsce dla gniazd ptaków bądź kryjówkę pomniejszych zwierząt – dom dla potencjalnego pożywienia.
WŁAŚCIWOŚCI: drewno może posłużyć za materiał budowlany. Ułatwia wspinaczkę.
WYSTĘPOWANIE: niższe zbocza Gór Shi.
INNE: dzięki wystającym korzeniom i specyficznemu umiłowaniu tego drzewa do wyższych obszarów, ułatwia ono wspinaczkę górską. Idealne miejsce dla gniazd ptaków bądź kryjówkę pomniejszych zwierząt – dom dla potencjalnego pożywienia.
ROŚLINA
RÓŻYN BIAŁY
✖ ✖ ✖
Piękne drzewo o rozłożystej koronie, upstrzonej owalnymi, białymi liśćmi o ząbkowanych brzegach. Zdaje się być świadome swojej urody i celowo utrudniać przechodniom podziwianie niespotykanej barwy liści, gdyż występuje tylko szczątkowo i to w odleglejszej części lasu. Dojrzałe owoce mają intensywnie różowy odcień przez co z daleka drzewo wydaje się połyskiwać właśnie tą barwą.
WŁAŚCIWOŚCI: jadalne liście o słodkawym posmaku. Jadalne owoce (tzw. różyny).
WYSTĘPOWANIE: rzadki okaz, występujący wyłącznie w Lesie Życzeń.
INNE: większość z nich jest niemalże obsypana zwisającymi na cienkim sznureczku karteczkami. Niektórzy wierzą, że niespotykany wygląd drzewa nadaje mu magicznych właściwości, stąd zwyczaj wieszania życzeń dotknął szczególnie tego gatunku. Dojrzałego różyna można zdobyć wyłącznie pod koniec wiosny. Są bogate w witaminy, a ich smak jest podobny do gruszki, acz nieco bardziej kwaskowaty.
WŁAŚCIWOŚCI: jadalne liście o słodkawym posmaku. Jadalne owoce (tzw. różyny).
WYSTĘPOWANIE: rzadki okaz, występujący wyłącznie w Lesie Życzeń.
INNE: większość z nich jest niemalże obsypana zwisającymi na cienkim sznureczku karteczkami. Niektórzy wierzą, że niespotykany wygląd drzewa nadaje mu magicznych właściwości, stąd zwyczaj wieszania życzeń dotknął szczególnie tego gatunku. Dojrzałego różyna można zdobyć wyłącznie pod koniec wiosny. Są bogate w witaminy, a ich smak jest podobny do gruszki, acz nieco bardziej kwaskowaty.
ROŚLINA
NASTROŻEK ZWYKŁY
✖ ✖ ✖
Owalny kwiat o czerwonych, lekko zaokrąglonych ku końcom płatkach z ciemnym, lepkim środkiem. Bardzo krótka łodyga sprawia, że rosną prawie tuż przy ziemi, spoczywając na swoich dużych, karbowanych listkach. Liście po dotknięciu uwalniają z siebie swego rodzaju kwas, który potrafi boleśnie, choć krótkotrwale poparzyć – często zniechęca to przechodnia do zerwania kwiatu.
WŁAŚCIWOŚCI: dekoracyjne. Napar z kwiatu nastrożka jest dobry na przeziębienia, choć pity w dużej ilości może powodować bóle brzucha.
WYSTĘPOWANIE: głównie Eden i M3, szczątkowo w Desperacji.
INNE: brak.
WŁAŚCIWOŚCI: dekoracyjne. Napar z kwiatu nastrożka jest dobry na przeziębienia, choć pity w dużej ilości może powodować bóle brzucha.
WYSTĘPOWANIE: głównie Eden i M3, szczątkowo w Desperacji.
INNE: brak.
ROŚLINA
MUCHNIAK POSPOLITY
✖ ✖ ✖
Rosną w lasach, blisko konarów drzew. Zazwyczaj po dwie sztuki. Nie są jadalne, gdyż posiadają w sobie właściwości trujące. Dawniej niektórzy wykorzystywali je do tworzenia trucizn. Pora, kiedy można je spotkać przypada na późne lato i trwa z miesiąc. Ze względy na swój estetyczny wygląd oraz przyjemny zapach bardzo często wykorzystywane są jako ozdoby w domach.
WŁAŚCIWOŚCI: niejadalny (trujący).
WYSTĘPOWANIE: lasy, głównie tereny Edenu.
INNE: nie mają specyficznego, grzybowego zapachu. Kuszą słodkim i przyjemnym zapachem, w dotyku delikatne, wręcz puchate.
WŁAŚCIWOŚCI: niejadalny (trujący).
WYSTĘPOWANIE: lasy, głównie tereny Edenu.
INNE: nie mają specyficznego, grzybowego zapachu. Kuszą słodkim i przyjemnym zapachem, w dotyku delikatne, wręcz puchate.
ROŚLINA
KRZAK MORFEUSZA
✖ ✖ ✖
Pomimo wyraźnej różnicy w rozmiarach, jest łudząco podobny do swojego kuzyna czerwiennika. Nawet kolor owoców mają zbliżony, choć ich właściwości różnią się diametralnie. Żółte kulki nie mają żadnej skorupy, dając złudnie do zrozumienia, że są niedojrzałe. Jednak nawet najdojrzalsze z nich są miękkie, niczym wiśnie. Ich miąższ ma właściwości usypiające, stąd może być z powodzeniem stosowany jako środek nasenny. Jeśli jednak owoc będzie niedojrzały, niefortunnego łakomczucha czekają nieznośne bóle brzucha przez kilka najbliższych dni.
WŁAŚCIWOŚCI: działanie usypiające, nasenne. Niedojrzałe powodują kilkudniowe bóle brzucha.
WYSTĘPOWANIE: lasy.
INNE: często bywa mylony ze swoim kuzynem.
WŁAŚCIWOŚCI: działanie usypiające, nasenne. Niedojrzałe powodują kilkudniowe bóle brzucha.
WYSTĘPOWANIE: lasy.
INNE: często bywa mylony ze swoim kuzynem.
ROŚLINA
ŁAPTAK RZADKI
✖ ✖ ✖
Nazwa powstała w wyniku niespotykanego wyglądu rośliny, który w okresie zakwitu wygląda, jak ręka, trzymająca piłkę. Zakręcona, gruba łodyga pokryta jest specyficzną, lepką substancją. Jest bezwonna, acz jej spożycie powoduje efekty podobne (choć nieco lżejsze w skutkach) do owocu rośliny.
WŁAŚCIWOŚCI: spożycie owocu łaptaka powoduje silne bóle brzucha i częste wymioty, trwające kilka dni.
WYSTĘPOWANIE: Desperacja.
INNE: brak.
WŁAŚCIWOŚCI: spożycie owocu łaptaka powoduje silne bóle brzucha i częste wymioty, trwające kilka dni.
WYSTĘPOWANIE: Desperacja.
INNE: brak.
ROŚLINA
WODNICA MROCZNA
✖ ✖ ✖
Niewielki grzyb o trójkątnym kapeluszu i dosyć długim trzonie. Wodnica jest niemal całkowicie czarna z fioletowym bądź granatowym połyskiem. Jeżeli zerwany grzyb umieści się w jakimkolwiek szczelnym pojemniku i ustawi w ciepłym miejscu, wodnica natychmiast zacznie wytwarzać gaz, który po odpowiednim zebraniu, może zostać wykorzystany jako bomba powodująca natychmiastową utratę przytomności przez przeciwnika. Efekt utrzymuje się nawet pół dnia.
WŁAŚCIWOŚCI: wytwarza gaz, który w znacznych ilościach powoduje utratę przytomności. Niejadalna.
WYSTĘPOWANIE: podmokłe tereny Japonii.
INNE: brak.
WŁAŚCIWOŚCI: wytwarza gaz, który w znacznych ilościach powoduje utratę przytomności. Niejadalna.
WYSTĘPOWANIE: podmokłe tereny Japonii.
INNE: brak.
ROŚLINA
KRWAWNIK JADALNY
✖ ✖ ✖
Uroczy kwiatuszek o krwistoczerwonych płatkach i niebieskich pręcikach wewnątrz. Co takiego niezwykłego w sobie zawiera? Jest niczym ryba fugu. Jeden fałszywy ruch kucharza, a klient ląduje w kostnicy w trybie natychmiastowym. Płatki bowiem zawierają w sobie silną toksynę, jeśli jednak podda się ją działaniu wysokiej temperatury, po dodaniu wody otrzymuje się napar, którym można złagodzić dolegliwości żołądkowe lub, po zastosowaniu namoczonego w nim opatrunku, przyspieszyć gojenie się ran.
WŁAŚCIWOŚCI: w stanie surowym wykorzystywany jako trucizna. Po odpowiednim przygotowaniu jako środek przyspieszający gojenie ran i uśmierzający dolegliwości żołądkowe.
WYSTĘPOWANIE: głównie Desperacja, sporadycznie również w Edenie. Lasy i tereny górskie.
INNE: stosunkowo pospolity, wykorzystywany do dekoracji domu.
WŁAŚCIWOŚCI: w stanie surowym wykorzystywany jako trucizna. Po odpowiednim przygotowaniu jako środek przyspieszający gojenie ran i uśmierzający dolegliwości żołądkowe.
WYSTĘPOWANIE: głównie Desperacja, sporadycznie również w Edenie. Lasy i tereny górskie.
INNE: stosunkowo pospolity, wykorzystywany do dekoracji domu.
ROŚLINA
MALORA
✖ ✖ ✖
Malora jest rośliną, która całą swoją postacią daje do zrozumienia, żeby z nią nie zadzierać. Grube, wzrastające w niektórych przypadkach nawet pół metra nad ziemią, ciemne płatki specyficznego kwiatu są zakończone ostrymi, drapieżnymi kolcami, którymi zranienie się jest równoznaczne z późniejszymi nieprzyjemnościami - oznaczają wpuszczenie toksyn do organizmu. W dzień zakwitu malora wypuszcza długie, czerwonawe pręciki, które roztaczają niemożliwy do zniesienia smród.
WŁAŚCIWOŚCI: trująca.
WYSTĘPOWANIE: Desperacja.
INNE: może zakwitnąć o każdej porze roku.
WŁAŚCIWOŚCI: trująca.
WYSTĘPOWANIE: Desperacja.
INNE: może zakwitnąć o każdej porze roku.
ROŚLINA
AMOR ET ODIUM
✖ ✖ ✖
Istnieją dwie odmiany tej tej rośliny o skrajnie różnych właściwościach. Pyłek różowych kwiatów wywołuje u ludzi (i nie tylko) same pozytywne uczucia. Łagodzi to nawet ogromne spory. Nieraz zdarza się, że najzacieklejsi wrogowie, po kontakcie z rośliną chcą się przytulać i gadają, jak najlepsi przyjaciele.
Zupełnie inne działanie ma odmiana błękitna. Pod jego wpływem nawet kochankowie mogą usiłować się zabić. Działanie zwykle nie jest wystarczająco mocne, by przyjaciel zabił przyjaciela lub wróg współżył z wrogiem. Ich działanie powoduje jednak sporo wstydu, gdy już "ofiary" dojdą do siebie.
WŁAŚCIWOŚCI: różowa odmiana wywołuje miłość. Niebieska odmiana wywołuje nienawiść.
WYSTĘPOWANIE: Desperacja obie odmiany, Eden jedynie odmiana różowa. Zwykle lasy lub tereny podmokłe.
INNE: brak.
Zupełnie inne działanie ma odmiana błękitna. Pod jego wpływem nawet kochankowie mogą usiłować się zabić. Działanie zwykle nie jest wystarczająco mocne, by przyjaciel zabił przyjaciela lub wróg współżył z wrogiem. Ich działanie powoduje jednak sporo wstydu, gdy już "ofiary" dojdą do siebie.
WŁAŚCIWOŚCI: różowa odmiana wywołuje miłość. Niebieska odmiana wywołuje nienawiść.
WYSTĘPOWANIE: Desperacja obie odmiany, Eden jedynie odmiana różowa. Zwykle lasy lub tereny podmokłe.
INNE: brak.
ROŚLINA
DIABELSKI OGON
✖ ✖ ✖ (!)
Wygląda jak samotna, bezlistna łodyga, pokryta żółtawo-zielonymi piłeczkami, które pokryte są kilkucentymetrowymi kolcami. Kolce te, ostre jak brzytwa, zawierają truciznę, która powoduje kilkugodzinną ślepotę i ogólne osłabienie organizmu. Ze względu na małe rozmiary i łatwość do przeoczenia, skaleczenie się nie jest trudne. Co ciekawe, po nacięciu rośliny wypływa z niej biały, lepki sok, który dobrze sprawdza się w roli lekkiego środka halucynogennego, który wzmacnia swoje działanie podczas kontaktu z alkoholem.
WŁAŚCIWOŚCI: kolce zawierają oślepiającą truciznę. Sok posiada właściwości halucynogenne.
WYSTĘPOWANIE: Desperacja. Występuje nawet na pustyni.
INNE: brak.
WŁAŚCIWOŚCI: kolce zawierają oślepiającą truciznę. Sok posiada właściwości halucynogenne.
WYSTĘPOWANIE: Desperacja. Występuje nawet na pustyni.
INNE: brak.
ROŚLINA