Choroby i sposoby leczenia
TESTOWE FORUM

Join the forum, it's quick and easy

TESTOWE FORUM
TESTOWE FORUM
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Shin
Wilczur, poziom E
Wilczur, poziom E
17/9/2016, 21:25
CHOROBY O NISKIM POZIOMIE ZAGROŻENIA

Aby ułatwić i wyjaśnić graczom, jak przebiega rozwój choroby, powstał krótki i łatwy do przyswojenia schemat. Cyfry w nawiasach oznaczają ilość fabuł do odegrania.

Choroba o niskim poziomie zagrożenia: te choroby nie zabijają i są łatwe do wyleczenia.

zarażenie się (1) -> czas rozwoju choroby (3) -> czas trwania ostatecznego stadium (1)

Czas rozwoju choroby – choroba dojrzewa, zaczyna coraz bardziej nas uszkadzać, mamy wówczas czas na diagnozę i wyleczenie
Czas trwania ostatecznego stadium – choroba dojrzała, teraz zaczyna nas zabijać, jeśli nie poda się leku, to w życie wchodzi najczarniejszy ze scenariuszy opisanych w "skutkach nieleczenia".

Niektóre choroby mają wyjątkowo długi lub wyjątkowo krótki czas rozwoju i trwania, jak na swój poziom zagrożenia. Zostały one rozpisane poniżej i oznaczone wykrzyknikiem (!):

Skaza: zarażenie się (1) -> czas rozwoju choroby (3) -> czas trwania ostatecznego stadium (dopóki nie zostanie wyleczone) -> czas osłabienia po chorobie (brak)

Rozpoczęcie leczenia powstrzymuje postęp choroby, dając dodatkowy czas na wyleczenie się całkowicie. Dopóki zażywamy lekarstwo, licznik fabuł stoi w miejscu.

RHINITIS
Puchnięcie oczu, kichanie, "drapanie" w nosie i gardle, kaszel, "smarkanie", ogólne osłabienie organizmu – w ekstremalnych przypadkach gorączka.
Typ: bakteria.
Sposób zachorowania: droga kropelkowa.
Możliwość zarażenia: wszystkie rasy z wyjątkiem androidów.
Skutki nieleczenia: żadne.
Sposób leczenia: nie odkryto jeszcze sposobu walki z tą upierdliwą zarazą, więc trzeba ją po prostu przeczekać. Mija gdzieś tak po tygodniu.


SKAZA (!)
Eden może i jest rajem, ale jednak też ma swój sekret, by napiętnować tych, którzy są zepsuci do szpiku kości. Jeśli taka istota przekroczy progi ogrodów Edenu, istnieje duża szansa, iż na odsłoniętym fragmencie jej ciała powstanie "skaza" na naskórku w kolorze węglowej czerni. W wyniku pobudzenia naskórka do produkcji barwnika skórnego, skaza będzie się poszerzała, pokrywając całe ciało i zmieniając jego kolor w czarny.
Typ: nieznany.
Sposób zachorowania: pobyt w Edenie.
Możliwość zarażenia: wymordowani, niektórzy aniołowie, ludzie.
Skutki nieleczenia: zmiana koloru skóry.
Sposób leczenia: dobre uczynki. Ewentualnie wycięcie naskórka w miejscu gdzie powstała skaza, zanim się nie rozprzestrzeni.


PRZEMĘCZENIE
Ogólne osłabienie, problemy ze skupieniem uwagi, omdlenia, bóle mięśni, stawów i głowy, osłabiona odporność na choroby.
Typ: choroba psychiczna.
Możliwość zarażenia: wszyscy, z wyjątkiem androidów.
Skutki nieleczenia: częste infekcje, problemy psychiczne – objawy depresji, przewrażliwienie, ataki paniki itd.
Sposób leczenia: parę postów opisujących odpoczynek postaci. Żadnej pracy, tylko odpoczynek, relaks i sen. MG decyduje jak dużo.


CHOROBY O ŚREDNIM POZIOMIE ZAGROŻENIA

Aby ułatwić i wyjaśnić graczom, jak przebiega rozwój choroby, powstał krótki i łatwy do przyswojenia schemat. Cyfry w nawiasach oznaczają ilość fabuł do odegrania.

Choroby są poważniejsze, niosą za sobą konsekwencje śmierci, jednak są to ekstremalne przypadki.

zarażenie się (1) -> czas rozwoju choroby (5) -> czas trwania ostatecznego stadium (4) -> czas osłabienia po chorobie (1)

Czas rozwoju choroby – choroba dojrzewa, zaczyna coraz bardziej nas uszkadzać, mamy wówczas czas na diagnozę i wyleczenie
Czas trwania ostatecznego stadium – choroba dojrzała, teraz zaczyna nas zabijać, jeśli nie poda się leku, to w życie wchodzi najczarniejszy ze scenariuszy opisanych w "skutkach nieleczenia".

Niektóre choroby mają wyjątkowo długi lub wyjątkowo krótki czas rozwoju i trwania, jak na swój poziom zagrożenia. Zostały one rozpisane poniżej i oznaczone wykrzyknikiem (!):

Biała ślepota: zarażenie się (1) -> czas rozwoju choroby (3) -> czas trwania ostatecznego stadium (2) -> czas osłabienia po chorobie (1)
Nabyta łamliwość kości: zarażenie się (1) -> czas rozwoju choroby (5) -> czas trwania ostatecznego stadium (dopóki nie zostanie wyleczone) -> czas osłabienia po chorobie (1)

Rozpoczęcie leczenia powstrzymuje postęp choroby, dając dodatkowy czas na wyleczenie się całkowicie. Dopóki zażywamy lekarstwo, licznik fabuł stoi w miejscu.

SYNDROM OBCEGO
Na skutek wzmożonej kwasowości potu zaczyna swędzieć ciało. Z czasem zaczyna śmierdzieć, a w dodatku robią się odparzenia na skórze. Ból staje się nie do zniesienia.
Typ: choroba popromienna.
Możliwość zarażenia: wymordowani, ludzie i łowcy.
Skutki nieleczenia: pojawia się coraz więcej odparzeń. Skóra odchodzi płatami, odkrywając krwawiące rany.
Sposób leczenia: zażywanie buspironi hydrochloridum.


EXPLOIT "TROJAN WHORE"
Luki w pamięci (pojawiają się coraz częściej w miarę rozwijania się "choroby"), krótkotrwałe zawieszenia systemu.
Typ: wirus elektroniczny.
Możliwość zarażenia: androidy.
Skutki nieleczenia: reset wszystkich danych (przez ludzi nazywany „amnezją”).
Sposób leczenia: należy udać się do kogoś, kto jest w stanie wywalić wirusa z systemu (hakerzy z S.SPEC nie mają z tym większego problemu). Zdobycie dobrze napisanego wirusa nie jest proste.


SANFUNGUS
Brak apetytu, nagły spadek wagi, osłabienie, ospałość, ciągle odczuwany chłód, osłabienie mięśni, długi sen, nadmierne wypadanie piór ze skrzydeł – niezdolność do lotu, kołatanie serca, nadmierna potliwość.
Typ: grzyb.
Sposób zachorowania: droga kropelkowa.  
Możliwość zarażenia: anioły.
Skutki nieleczenia: wyniszczenie organizmu, a w efekcie długiego nieleczenia – śmierć.
Sposób leczenia: zażywanie senobiotyku.


BIAŁA ŚLEPOTA (!)
Narastający ból głowy i pogarszanie się zdolności widzenia.
Typ: pasożyt.
Sposób zachorowania: zakażenie krwi.
Możliwość zarażenia: ludzie, anioły oraz łowcy.
Skutki nieleczenia: utrata wzroku na stałe.
Sposób leczenia: zażywanie politei.


MINORIS ADVERSARIUS
Kaszel, katar, osłabienie organizmu, gorączka, zawroty głowy. Jak zwykła grypa, tyle, że bez najnowszych lekarstw wyleczenie jej jest trudniejsze, a choroba bardziej niebezpieczna.
Typ: wirus.
Sposób zachorowania: droga kropelkowa.  
Możliwość zarażenia: wszyscy, z wyjątkiem androidów.
Skutki nieleczenia: ogólne osłabienie, w wyniku którego chory ma kłopoty ze wstaniem z łóżka. Jeśli przez miesiąc nie zostanie wyleczona następuje zgon.
Sposób leczenia: zażycie leków przeciwwirusowych z M-3.


ZESPÓŁ WIRUSOWEJ CHOROBY JĘZYKA
W początkowej fazie zaczyna puchnąć język, na skutek czego postać mówi jakby miał pełne usta i dodatkowo nie czuje smaku. Po dwóch tygodniach nie może niczego włożyć do ust. Każdy kęs sprawia ogromny ból. Język jest obrzękły i sączy się z niego krew. Na skutek nie przyjmowania pokarmu – postać słabnie.
Typ: wirus.
Sposób zachorowania: picie skażonej wody.
Możliwość zarażenia: wszyscy z wyjątkiem androidów.
Skutki nieleczenia: po mniej więcej miesiącu, nieleczona choroba sprawia, że język staje się miękki i galaretowaty. Ból jest tak silny, że promieniuje na całą głowę. Postać nie może się poruszać, bo rozsadza jej czaszkę. Środki przeciwbólowe nie działają. W skrajnych przypadkach umiera z głodu, gorączki i bólu.
Sposób leczenia: zażywanie benserazidum.


DRĘTWOTA EDEŃSKA
Ta choroba atakuje system nerwowy i powoduje otępienie. Pojawiają się problemy z koordynacją, kojarzeniem oraz pamięcią. Zmysły powoli przestają funkcjonować do kompletnego zaniku.
Typ: grzyb.
Sposób zachorowania: droga kropelkowa.  
Możliwość zarażenia: wszyscy z wyjątkiem androidów.
Skutki nieleczenia: postać zmienia się w kompletnie autystyczną osobę.
Sposób leczenia: zażywanie risperidonum.


SYNDROM THURMANA "MATOŁEK"
Zaczyna się od problemów z koncentracją. Postać ma problemy z rzeczami, które do tej pory nie sprawiały jej trudności – np. z ocenieniem czy kula z pistoletu trafi w biegnącego mutanta. Z czasem zaczyna spadać IQ.
Typ: pasożyt mózgu.
Możliwość zarażenia: wszyscy z wyjątkiem androidów.
Skutki nieleczenia: postać staje si debilem. Ślini się i nie potrafi przeczytać napisu "knajpa". Zachowuje się jak kompletny matoł: lezie pod koła jadącej ciężarówki, a podczas strzelaniny stoi i śpiewa piosenki religijne. W końcu staje się warzywem.
Sposób leczenia: zażywanie sibutramini.


DYMAJĄCA OSPA
Okres inkubacji wynosi 7 dni od kontaktu z zarażoną osobą. W pierwszym etapie choroby (tydzień) pojawia się wysoka gorączka, ból głowy i objawy ogólnego pogorszenia samopoczucia. W drugim etapie na narządach rozrodczych zarażonego pojawiają się bolące, wypełnione ropą pęcherze. Po upływie kolejnych dwóch tygodni, krosty te zaczynają pękać, a z ran, poza ropą, wydobywa się śmierdzący, zabarwiony na czarno, suchy dym. Dotykanie tych ran sprawia również niewyobrażalny ból, dlatego noszenie jakichkolwiek ubrań w tym stadium choroby wydaje się być niewykonalne. Możliwym jest także przerzut ropni na inne fragmenty ciała w wyniku ich kontaktu z ropą, dlatego należy bardzo uważać podczas zabiegów pielęgnacyjnych.
Typ: bakteria.
Sposób zachorowania: droga weneryczna.
Możliwość zarażenia: wszyscy z wyjątkiem androidów (ale biomechy się wliczają).
Skutki nieleczenia: bezpłodność, u mężczyzn – impotencja. Zakażenie ran może także doprowadzić do śmierci.
Sposób leczenia: stosowanie ścierwomaści.


NABYTA ŁAMLIWOŚĆ KOŚCI (!)
Jak sama nazwa wskazuje, kości stają się słabsze, łatwiej je uszkodzić. Im dłużej choroba pozostaje nieleczona, w tym gorszym stanie jest organizm. Również zęby zaczynają wyglądać znacznie gorzej. Żółkną i pokrywają się mlecznymi plamami. Skóra wydaje się wtedy przesuszona i na niej także pojawiają się przebarwienia. Po tym chyba najłatwiej rozpoznać tę dolegliwość bez "uszkadzania się".
Sposób zachorowania: niedobór wapnia.
Możliwość zarażenia: wszyscy z wyjątkiem androidów.
Skutki nieleczenia: choroba sama w sobie nie jest śmiertelna, ale zignorowanie objawów łatwo może do niej doprowadzić. Jeśli przez długi czas chory nie zainteresuje się leczeniem, może dojść do tego, że nawet lekki cios połamie mu żebra lub zwykłe przewrócenie zakończy się złamaniem nogi.
Sposób leczenia: przyjmowanie dużych ilości wapnia. Mogą być preparaty pozyskane z apteki w M-3. Warto jednak wspomnieć, że trzeba je przyjmować regularnie przez taki okres czasu, jaki choroba pozostawała bez leczenia.


CHOROBY O WYSOKIM POZIOMIE ZAGROŻENIA

Aby ułatwić i wyjaśnić graczom, jak przebiega rozwój choroby, powstał krótki i łatwy do przyswojenia schemat. Cyfry w nawiasach oznaczają ilość fabuł do odegrania.

Choroby postępują szybko i nieubłaganie, brutalnie uszkadzając organizm. Wczesna diagnoza jest na wagę złota.

zarażenie się (1) -> czas rozwoju choroby (4) -> czas trwania ostatecznego stadium (3) -> czas osłabienia po chorobie (2)

Czas rozwoju choroby – choroba dojrzewa, zaczyna coraz bardziej nas uszkadzać, mamy wówczas czas na diagnozę i wyleczenie
Czas trwania ostatecznego stadium – choroba dojrzała, teraz zaczyna nas zabijać, jeśli nie poda się leku, to w życie wchodzi najczarniejszy ze scenariuszy opisanych w "skutkach nieleczenia".

Niektóre choroby mają wyjątkowo długi lub wyjątkowo krótki czas rozwoju i trwania, jak na swój poziom zagrożenia. Zostały one rozpisane poniżej i oznaczone wykrzyknikiem (!):

Syndrom Draculi: skoro nie da się wyleczyć tej choroby, jedynym sposobem jest powstrzymywanie jej rozwoju. Nieleczona rozwija się dłużej, niż choroby na jej poziomie: zarażenie się (1) -> czas rozwoju choroby (6) -> czas trwania ostatecznego stadium (3)

Rozpoczęcie leczenia powstrzymuje postęp choroby, dając dodatkowy czas na wyleczenie się całkowicie. Dopóki zażywamy lekarstwo, licznik fabuł stoi w miejscu.

SYNDROM DRACULI (!)
Skóra źle znosi światło słońca. Staje się sucha, popękana i mocno czerwona, wręcz piecze przy dotknięciu. Działa to jedynie przy kontakcie ze światłem słonecznym, niezależnie od tego czy są chmury czy nie. Dwa, trzy miesiące, a zaczyna przybierać brzydkiego, żółtobrązowego odcienia.
Możliwość zarażenia: ludzie, łowcy i wymordowani bez sierści.
Skutki nieleczenia: zmiana koloru skóry to już znak, że postać przegięła pałę z unikaniem leczenia. Teraz parzy ją nawet światło księżyca. Skóra odpada płatami, zaś z ran cieknie śmierdząca, ciemnobrązowa ropa albo krew.
Sposób leczenia: nie można wyleczyć całkowicie, ale napar z passiflory l. lub stosowanie ginko biloba łagodzi objawy.


ATER SANGUIS
Krew staje się czarna i zaczynają się problemy z jej krzepnięciem. Na początku objawia się dłuższym czasem regeneracji ran i pojawianiem się blizn nawet od błahych skaleczeń. Później krwawienie staje się coraz obfitsze i bardziej wyczerpujące. Poważne rany przestają się goić, a z tych drobnych ranek krew cieknie nieprzerwanie wąską strużką. Powrót do zdrowia po bójkach i walkach trwa coraz dłużej, nawet siniaki znikają dopiero po tygodniach.
Sposób zachorowania: powietrze skażone wirusem X.
Możliwość zarażenia: anioły.
Skutki nieleczenia: krew przestaje krzepnąć całkowicie, co skutkuje wykrwawieniem się na śmierć.
Sposób leczenia: zażycie ataiwy lub lustravit aquis.
\

PSYCHOZA KRWIOPATY
Jest to w większym stopniu choroba umysłowa. Wraz z czasem, obiekt zacznie przejawiać chęci do rozlewu krwi i picia jej. Najpierw może mu starczyć samookaleczenie się i picie własnej, lecz z czasem będzie chciał jej więcej i więcej... I będzie zdolny do rzucenia się na innych, by widzieć krew, czuć ją i smakować.
Typ: choroba psychiczna.
Sposób zachorowania: ugryzienie bestii zarażonej wirusem X.
Możliwość zarażenia: ludzie, wymordowani i anioły.
Skutki nieleczenia: popadnięcie w psychozę i maniakalne chęci rozlewu krwi innych osób. Spijanie krwi innych, co swoją drogą może prowadzić do łapania kolejnych chorób. Osoba nieleczona długo i pozbawiona krwi może być tak zdesperowana, iż rozszarpie własne żyły i będzie pić krew z nich tak długo... aż nie umrze.
Sposób leczenia: zażywanie pocałunku Morfeusza.


IKINA
Najpierw pojawi się bordowa wysypka, obejmująca zasięgiem całe ciało; zaczną się wtedy problemy z oddychaniem. Kolejnym etapem są narastające bóle głowy i gorączka. Na samym końcu jest powolna utrata wzroku i nagłe ataki padaczki.
Typ: bakteria.
Sposób zachorowania: droga kropelkowa.  
Możliwość zarażenia: łowcy i ludzie.
Skutki nieleczenia: degeneracja nerwów, utrata wzroku, ataki padaczki. Ostatecznie śmierć.
Sposób leczenia: zażywanie ataiwy.


PARASCERE
Pasożyt lokuje się w mózgu zarażonego i zaczyna tam się rozwijać, żerując na płatach, które odpowiadają za uczucie głodu, pragnienia oraz czucia. Zarażony przestaje odczuwać głód, pragnienie, a nawet czucie, przez co może umrzeć na każdą z tych przypadłości.
Typ: pasożyt.
Sposób zachorowania: picie skażonej wody.
Możliwość zarażenia: wymordowani i łowcy.
Skutki nieleczenia: uszkodzenia mózgu, śmierć.
Sposób leczenia: zażywanie królewskiego naparu.


DUAL HOSTEM
Osłabienie całego ciała, zawroty głowy, częste, przedłużające się i bolesne wizyty w toalecie, dodatkowo anemia i kłopoty z oddychaniem. Pasożyt wędrując układem pokarmowym wpełza do trzustki i rozpoczyna proces gnieżdżenia się, czyli wyjada ją i wpycha tam swoje ciało. Kiedy już się tam zagnieździ, wystawia łepek na zewnątrz i pożera nasz obiad. Ale nie zjada wszystkiego, więc reszta niezupełnie strawiona – trzustka nie działa, więc trawienie jest upośledzone – wychodzi w stanie praktycznie nienaruszonym. Na dodatek pasożyt jest siedliskiem wirusów, które żerują na czerwonych krwinkach.
Typ: pasożyt.
Sposób zachorowania: uprawy M3.  
Możliwość zarażenia: wszyscy z wyjątkiem androidów.
Skutki nieleczenia: śmierć z wycieńczenia organizmu.
Sposób leczenia: wyciąg z trupa podawany codziennie przez dwa tygodnie lub zastosowanie pożeracza.


AMICUS PERFIDIS
Przez mniej więcej tydzień jest prawie bezobjawowe. Kiedy grzyb się rozwinie można odczuć pieczenie i ostry ból pęcherza, w którym się zagnieździł. Następuje niewydolność układu wydalniczego, który nie jest w stanie usunąć toksyn z organizmu. Wynikiem czego jest dekoncentracja, silne zawroty głowy. Niemożność usunięcia nadmiaru płynów powoduje częste wymioty, nadmierną potliwość, biegunkę. Słowem – leje się ze wszystkich otworów ciała, poza jednym. Toksyny coraz bardziej uszkadzają organizm.
Typ: grzyb.
Sposób zachorowania: droga kropelkowa/choroba weneryczna.
Możliwość zarażenia: wszyscy z wyjątkiem androidów.
Skutki nieleczenia: śmierć w wyniku zatrucia toksynami i wycieńczenia organizmu.
Sposób leczenia: podawanie verum intendit co drugi dzień przez tydzień.


KRÓLICZY POPŁOCH
Ofiara choroby staje się nadaktywna. Ten specyficzny wirus powoduje tyle, że serce przyśpiesza swoją akcje, postępując coraz mocniej. Początkowo objawi się tylko energicznością w gestach i mowie, lecz w miarę rozwoju, po tygodniu uniemożliwi sen, zwyczajny odpoczynek, a nawet stanie w miejscu przez dłużej niż kilka sekund, zaś organizm będzie się męczył dużo szybciej niż u zdrowej osoby. W ciągu dwóch tygodni chory może już nie mieć sił dalej się ruszać, pomimo iż będzie pchany impulsami organizmu; jego żyły zaczną pękać przez wysokie ciśnienie, a serce może nie wytrzymać.
Typ: wirus.
Sposób zachorowania: skażone powietrze.
Możliwość zarażenia: ludzie i anioły.
Skutki nieleczenia: postępująca degradacja zdrowia, mogąca dotrzeć do wylewów krwi przez zbyt duże ciśnienie, zawały, a w rezultacie – śmierć.
Sposób leczenia: we wcześniejszych fazach wystarczą leki uspokajające, obniżające ciśnienie (z M-3) podawane przez tydzień. W późniejszych fazach muszą to być duże ilości pocałunku Morfeusza (przedawkowanie jest bardzo łatwe).


CHOROBY O ŚMIERTELNYM POZIOMIE ZAGROŻENIA

Aby ułatwić i wyjaśnić graczom, jak przebiega rozwój choroby, powstał krótki i łatwy do przyswojenia schemat. Cyfry w nawiasach oznaczają ilość fabuł do odegrania.

Choroby wykańczają organizm w niesamowitym tempie. Kilkudniowa zwłoka w rozpoznaniu prawie zawsze kończy się śmiercią.

zarażenie się (1) -> czas rozwoju choroby (3) -> czas trwania ostatecznego stadium (2) -> czas osłabienia po chorobie (3)

Czas rozwoju choroby – choroba dojrzewa, zaczyna coraz bardziej nas uszkadzać, mamy wówczas czas na diagnozę i wyleczenie
Czas trwania ostatecznego stadium – choroba dojrzała, teraz zaczyna nas zabijać, jeśli nie poda się leku, to w życie wchodzi najczarniejszy ze scenariuszy opisanych w "skutkach nieleczenia".

PULICEM BRUNNEIS
Choroba rozwija się bardzo agresywnie. Inkubacja zajmuje jej dwa dni. W przeciągu następnych pięciu od inkubacji, chory zaczyna tracić wszystkie zmysły z racji uszkodzenia nerwów. Pierwszy dzień: ogólne osłabienie organizmu, trudności w oddychaniu, utrata węchu. Drugi dzień: zarażony traci smak i apetyt, odczuwa silny ból mięśni. Trzeci dzień: utrata czucia w ciele, chory nie jest w stanie się poruszać. Czwarty dzień: utrata pozostałych zmysłów. Piąty dzień: mięśnie przestają funkcjonować. W tym serce.
Typ: bakteria.
Sposób zachorowania: ugryzienie pchły.
Możliwość zarażenia: wszyscy, z wyjątkiem androidów.
Skutki nieleczenia: śmierć.
Sposób leczenia: zażywanie astaceum przez trzy dni z rzędu.


ŁUSKOWICA
Po paru dniach ciało chorego zostaje porośnięte pancerzykiem przypominającym łuskę, zaczynają go męczyć bóle, nasilające się za każdym razem. Trzy dni, od kiedy bóle się zaczynają, są już tak silne, że niewielu potrafi je wytrzymać. Chory, blady jak ściana, odmawia jedzenia oraz picia i tylko leży zwijając się z cierpienia. Nie można go wtedy nawet zabić, bo pancerzyk obrasta całe ciało i z pewnością powstrzyma pocisk z pistoletu. Leczona, koło piątego dnia choroba zaczyna słabnąć, bóle się zmniejszają, wraca apetyt. Do tygodnia choroba mija lub zabija. Zdarza się, że chory po prostu padnie nagle, z rozerwanym od środka żołądkiem. Taki minus przejrzałej giaczanki. Pancerzyk jeszcze przez jakiś czas się utrzymuje, po czym odpada.
Sposób zachorowania: przejrzała giaczanka.
Możliwość zarażenia: wszyscy, z wyjątkiem androidów.
Skutki nieleczenia: śmierć przez rozerwanie od środka.
Sposób leczenia: tygodniowa kuracja odtrutką na łuskowicę lub dwudniowe pice wyciągu z trupa.


Ostatnio zmieniony przez Arcanine dnia 17/9/2016, 23:34, w całości zmieniany 1 raz
Shin
Shin
Wilczur, poziom E
Wilczur, poziom E
17/9/2016, 22:13
Uwaga! Pamiętaj, że musisz posiadać umiejętność związaną z medycyną, aby móc sporządzić lekarstwo!

LEKARSTWA ŁATWE DO PRZYGOTOWANIA

Leki przygotowuje się bez większych problemów, nie posiadając nawet szczególnego talentu.

POLITEA
Brązowy napar o gorzkim smaku.
Leczone choroby: biała ślepota.
Składniki:
- kaukaski granat
- czerejka pospolita
Sposób przygotowania: wycisnąć soki z obu składników i zagotować w wodzie. Napar ostudzić.
Sposób podania: doustnie.


SENOBIOTYK
Zielona papka o drażniącym zapachu.
Leczone choroby: sanfungus.
Składniki:
- 3 kwiaty jaśminu
- 5 owoców czerejki pospolitej
- 250 ml przegotowanej wody
Sposób przygotowania: zetrzeć kwiaty jaśminu, następnie wymieszać z pięcioma zgniecionymi owocami czerejki pospolitej, na koniec wymieszać z wodą. Odstawić na trzy godziny.
Sposób podania: doustnie.


ODTRUTKA NA ŁUSKOWICĘ
Fioletowy kompot z pomarańczowymi plamami. Nie pachnie zachęcająco, ale w smaku jest słodki i lekko pikantny. Łagodzi ból gardła i czyści organizm z toksyn.
Leczone choroby: łuskowica.
Składniki:
- miąższ 4 owoców giaczanki
- 3 owoce trupiego jadu
Sposób przygotowania: wycisnąć sok z owoców trupiego jadu, zmieszać z wodą i miąższem giaczanki, ugotować. Po ostudzeniu lek będzie przypominał kompot.
Sposób podania: doustnie.


GINKO BILOBA
Piekąca, śmierdząca zgniłymi jajami maść, która do końca nie leczy syndromu Draculi, ale za to pozwala wyjść na słońce na kilka dni. (dwie fabuły)
Leczone choroby: syndrom Draculi.
Składniki:
- płatki passiflory l.
- czułki ścierwojada
- 4 owoce czerejki pospolitej
- tłuszcz
Sposób przygotowania: wszystko trzeba dokładnie rozetrzeć i zmieszać z tłuszczem.
Sposób podania: maść.


RISPERIDONUM
Aromatyczny, gęsty gulasz z kawałkami mięsa. Całkiem smaczny i pożywny.
Leczone choroby: drętwota edeńska.
Składniki:
- język wielkiej ropuchy
- soki trawienne ryjowca
- 5 owoców giaczanki
Sposób przygotowania: wszystko ugotować na gęsty gulasz.
Sposób podania: doustny.


BUSPIRONI HYDROCHLORIDUM
Zielonkawa maść o dość neutralnym zapachu. Nakładanie jej na poranioną skórę piecze.
Leczone choroby: syndrom obcego.
Składniki:
- czułki ścierwojada
- 8 owoców kaukaskiego granatu
- 10 owoców trupiego jadu
- tłuszcz
Sposób przygotowania: wszystkie składniki trzeba zetrzeć i wymieszać z tłuszczem.
Sposób podania: maść.


LEKARSTWA SPRAWIAJĄCE TRUDNOŚCI W PRZYGOTOWANIU

Leki przygotowuje się problematycznie, postać musi wiedzieć co robi i nie rozpraszać się za bardzo.

ATAIWA
Ciecz koloru zgniłozielonego o intensywnym, nieprzyjemnym zapachu.
Leczone choroby: ikina oraz ater sanguis.
Składniki:
- el
- ślina salamandry plamistej
- ekstrakt z bambusa
- czysta woda
Sposób przygotowania: dużą dawkę szpiku kostnego rozmieszać z wodą aż wszystko przybierze delikatnie różową barwę. Ślinę salamandry rozmieszać ze szklanką ekstraktu z bambusa i schładzać jeden dzień. Po wymieszaniu dodać do mieszaniny szpiku trzy-cztery krople wcześniej przygotowanej mieszaniny śliny salamandry i ekstraktu z bambusa. Wszytko mieszać przez minutę. Po wymieszaniu trzeba ją zagotować przez kwadrans. Jeśli wszystko zostało poprawnie przygotowanie, płyn powinien mieć zgniłozielony kolor.
Sposób podania: doustnie.


POCAŁUNEK MORFEUSZA
Mlecznobiała ciecz o dosyć łagodnym, wprost usypiającym zapachu i słodkim smaku.
Leczone choroby:  regularnie pite przez mniej więcej trzy dni, co jakieś trzy godziny (odliczając sen) pozwala na zwalczenie psychozy krwiopaty. Samo w sobie działa jak lek uspokajający w niewielkiej ilości, w większej zaś jak silny środek usypiający. Przedawkowanie (więcej niż 250ml) potrafi spowodować zatrzymanie akcji serca.
Składniki:
- 3 martwe korzenie
- 15 owoców kaukaskiego granatu
- wyciąg z trupa
Sposób przygotowania:  martwe korzenie należy ugotować w wodzie, w wysokiej temperaturze, przez pół godziny, a następnie wcisnąć do nich wyciąg z około piętnastu, średniej wielkości owoców kaukaskiego granatu. Następnie należy pozostawić na średnim ogniu przez dwie godziny. Gdy minie dany czas, trzeba wlać dokładnie równowartość dziesięciomililitrowej ampułki wyciągu z trupa. Po wymieszaniu z resztą danego leku, pocałunek Morfeusza będzie gotowy.
Sposób podania: doustnie.


LUSTRAVIT AQUIS
Szarawa ciecz, gorzka w smaku i bez zapachu.
Leczone choroby: ater sanguis.
Składniki:
- płatki czarnej róży luctus
- el
- woda oczyszczona przez anioła lub trzykrotnie destylowana
Sposób przygotowania: najpierw należy wysuszyć płatki róży na mocnym słońcu. Potem rozgnieść je dokładnie, by zrobić z nich proszek. Wymieszać z elem w proporcjach 1:3 i zrobić z tego jednorodną masę. Wysuszyć ponownie, aż stwardnieje i skruszeje. Wówczas należy zetrzeć ją na proszek, wrzucić do oczyszczonej wody i zagotować. Jeśli dla kogoś będzie zbyt gorzkie, musi to przeboleć, bo w kontakcie z cukrem lek straci swoją wartość.
Sposób podania: doustnie.

KRÓLEWSKI NAPAR
Ciecz o kolorze brunatnym. Zapach intensywny, drażniący.
Leczone choroby: parascere – podawane przez trzy dni z rzędu.
Składniki:
- 50 ml krwi anioła
- 5 owoców czerejki pospolitej
- 2 martwe korzenie
Sposób przygotowania: krew wymieszać z wyciśniętym sokiem owoców czerejki i wodą. Następnie zagotować to wraz z dwoma martwymi korzeniami. Gotować przez pięć godziny, po czym całość musi moczyć się pod przykryciem przez kolejne dwa dni. Wyrzucić korzenie i  porcja wywaru gotowa.
Sposób podania: doustnie.

VERUM INTENDIT
Brunatno-czarna herbata, o okropnym smaku i zapachu.
Leczone choroby: pite raz dziennie przez tydzień leczy amicus perfidis.
Składniki:
- płatki kwiatu luny
- 8 owoców trupiego jadu
- 4 owoców kaukaskiego granatu
Sposób przygotowania: owoce trupiego jadu i kaukaski granat rozgnieść razem i zgniatać tak długo, aż nie odsączą się wszystkie soki. Sok dodać do wrzącej wody i zalać pokruszone, wysuszone płatki kwiatu luny. Zostawić pod przykryciem jeden dzień, a potem przecedzić.
Sposób podania: doustnie.

ASTACEUM
Bardzo rzadka ciecz o kolorze czarnej herbaty i stonowanym zapachu.
Leczone choroby: pulicem brunneis – podawane przez trzy dni.
Składniki:
- 3 owoce trupiego jadu
- napar z mięty
- płatki jaśminu
- płatki altei
Sposób przygotowania: owoce rozgnieść i zaparzyć z miętowym naparem. Gotować przez cały dzień, następnie dodać płatki jaśminu i ponownie parzyć, tym razem przez dwie godziny. Całość odstawić na jeden dzień. Tuż przed podaniem trzeba dodać do leku napar z płatków altei i zamieszać.
Sposób podania: doustnie.

BENSERAZIDUM
Cierpki, zielonkawy płyn, o neutralnym zapachu.
Leczone choroby: zespół wirusowej choroby języka – podawany przez tydzień, trzy razy dziennie.
Składniki:
- jad ścierwojada
- płatki kwiatu luny
- el
Sposób przygotowania: el gotować w jadzie ścierwojada przez cztery godziny, następnie odstawić na trzy godziny, aż do wystygnięcia. Wymieszać z naparem z kwiatu luny w proporcjach 3:1. Ponownie zagotować i odsączyć.
Sposób podania: doustnie.

ŚCIERWOMAŚĆ
Zielonkawa maść o słodkawym zapachu przypominającym wino.
Leczone choroby: dymająca ospa – maść nakładana dwa razy dziennie na trzy godziny.
Składniki:
- czułki ścierwojada
- jeden owoc kaukaskiego granatu
- czerejka pospolita
Sposób przygotowania: czułki ścierwojada i kwiat czerejki pospolitej zetrzeć na jednolitą masę. Dodać sok z kaukaskiego granatu i dokładnie wymieszać odstawić w ciepłe miejsce, by mieszanina sfermentowała.
Sposób podania: maść.


LEKARSTWA TRUDNE DO PRZYGOTOWANIA

Leki przygotowuje się ze skupieniem, będąc stuprocentowo świadomym celu swoich działań.

WYCIĄG Z TRUPA
Szaro-czarna, niezbyt zachęcająca z wyglądu, gęsta ciecz o drażniącym, ostrym zapachu i mdlącym smaku. Źle przyrządzona jest silną trucizną.
Leczone choroby: podana doustnie wyleczy pacjenta z każdego możliwego zatrucia się (w tym z łuskowicy), działając jak silna odtrutka. Jest w stanie powstrzymać rozwój wirusa X w bardzo wczesnym stadium.
Składniki:
- martwy korzeń
- 6 owoców trupiego jadu
- 7 owoców kaukaskiego granatu
Sposób przygotowania: najpierw należy zagotować napar ze skruszonego, martwego korzenia. Ważne jest, by utrzymywać potem stałą temperaturę gorącego naparu, gdyż jeśli nastąpią zbyt duże wahania, mogą się pojawić nieciekawe efekty uboczne. Po około 20 minutach gotowania należy wycisnąć trochę soku z owoców kaukaskiego granatu, ciągle mieszając. Następnie trzeba pozwolić naparowi odrobinę (dosłownie odrobinę) ostygnąć, by później wrzucać w regularnych odstępach czasu (najlepiej co minutę) jeden owoc trupiego jadu, stopniowo podgrzewając napar do temperatury wrzenia. Gdy tylko osiągnie wrzenie, należy natychmiast przerwać dalsze gotowanie i wrzucanie owoców trupiego jadu. Po ostygnięciu wyciąg z trupa jest gotowy do użytku.
Sposób podania: doustnie.


Sposób przygotowania:
Rzadka, biaława ciecz o paskudnym zapachu.
Leczone choroby:podawana przez tydzień leczy syndrom Thurmana.
Składniki:
- śledziona ryjowca
- mleko makowe
- płatki altei
- politea.
Sposób przygotowania: śledzionę marynowaną całą noc w politei zetrzeć na papkę, gotować ją przez trzy godziny w mleku makowym. Po zagotowaniu, mięsną papkę można zjeść, natomiast mleko odsączyć i zmieszać z naparem z altei w proporcjach 2:3. Gotować to kolejną godzinę i gdy już ostygnie wymieszać z politeą ponownie. Odstawić na noc.
Sposób podania: doustny.


Ostatnio zmieniony przez Arcanine dnia 17/9/2016, 23:32, w całości zmieniany 1 raz
Shin
Shin
Wilczur, poziom E
Wilczur, poziom E
17/9/2016, 22:44
SKŁADNIKI POZIOMU ŁATWEGO

Składniki można uzyskać na misji o łatwym poziomie trudności, w niewielkich wydarzeniach fabularnych (tzw. "losowych" prowadzonych przez MG-Los).

GIACZANKA
Lekko pomarszczone kule wielkości pomarańczy. Ich kolor zależy od nich samych i otoczenia. Najczęściej brązowe lub piaskowo-żółte. Gdy stają się pomarańczowe i bardziej miękkie – znaczy że są przejrzałe. Biała barwa oznacza, iż są niedojrzałe.
Właściwości: dojrzałe są twarde jak skała i mogą służyć jako pociski. Niedojrzałe – ich miąższ służy do robienia odtrutki na łuskowicę, a przejrzałe często eksplodują przy mocniejszym uścisku, przy czym ich nasiona po dostaniu się w okolice oczu, do środka nosa etc. bardzo podrażniają skórę. Po zjedzeniu na surowo lub źle przyrządzonej giaczanki łatwo można zapaść na łuskowicę. Odpowiednio przyrządzona giaczanka jest pikantna, smaczna i ma w sobie dużo wody. Sama służy tylko jako jedzenie.
Występowanie: zalążki znaleźć można rozwijające się pod ziemią. Im bliżej wody tym bliżej powierzchni.


KAUKASKI GRANAT
Bardzo przypominające pod względem swojej budowy i wyglądu winorośle, owoce nawet przywodzą na myśl winogrona, lecz wbrew takowym, mają silnie żółtą barwę.
Właściwości: sok z kaukaskiego granatu jest idealny do oczyszczania i dezynfekcji ran lub narzędzi medycznych. Odpowiednio przygotowany, potrafi też być całkiem wykwintnym gatunkiem wina.
Występowanie: porastają niektóre budynki w Edenie, a także rosną dziko na jego terenie.


EL
Jest to czerwony szpik kostny wymordowanego, a dokładniej Zarażonego lub Nosiciela.
Właściwości: leczy kilka mniejszych chorób na przykład katar bądź bóle głowy.
Występowanie: wszędzie, gdzie tylko można znaleźć wymordowanych. Można pobrać go od żywego osobnika lub ze zwłok, jednak nie starszych niż tydzień.


CZEREJKA POSPOLITA
Niewielki krzak o poskręcanych gałęziach. Jego kwiaty mają intensywnie granatowe płatki i błękitny środek, natomiast owoce są jasnopurpurowe.
Właściwości: dobrze roztarte owoce działają jako maść uśmierzająca ból oraz przyspieszają gojenie małych ranek.
Występowanie: w pobliżu zbiorników wody.


PASSIFLORA L
Niewielka roślina pnąca o siedmiopalczastych liściach i dziwnych biało- fioletowo-granatowych kwiatach. Ma pomarańczowe owoce.
Właściwości: napar z owoców tej rośliny łagodzi objawy syndromu Draculi, zatrzymując ją w stadium, w którym została zaaplikowana. Jeśli jest to stan krytyczny, choroba delikatnie się cofa, pozwalając funkcjonować w nocy. Nie jest w stanie całkowicie wyleczyć choroby, jedynie pozwala z nią w miarę normalnie funkcjonować. Roślina potrzebuje jedynie trochę światła i regularnego podlewania. Nie potrzeba specjalnych umiejętności, by utrzymać ją przy życiu.
Występowanie: naturalnie Eden, choć hodowanie go w mieszkaniu również jest możliwe.


MLEKO MAKOWE
Biała ciecz, wyglądem przypominająca właśnie mleko, sporządzona z nasion maku.
Właściwości: głównie działanie halucynogenne, tworzy wielogodzinne wizje, sprawia, że przeżywa się synestezję, zaburza wszystkie zmysły.
Występowanie: łąki Edenu oraz prywatne hodowle Kościoła.


ALTEA
Niewielki kwiat o zielonej łodyżce i bardzo delikatnych płatkach białej barwy.
Właściwości: zaparzona oczyszcza organizm z toksyn.
Występowanie: rośnie tam gdzie zwykła trawa.


SKŁADNIKI POZIOMU ŚREDNIEGO

Składniki można uzyskać na misji o średnim poziomie, w większych wydarzeniach fabularnych (tzw. "losowych" prowadzonych przez MG-Los).

MARTWY KORZEŃ
Korzeń. Najzwyklejszy w świecie korzeń, zakorzeniony w glebie. Zasadnicza różnica polega na tym, że ten przypomina białawą skamielinę i w dotyku potrafi się rozpaść, jeśli zaciśnie się za mocno palce.
Właściwości: starte na drobny granulat i wpuszczone do rany potrafią spowodować obumarcie danego miejsca, co zaś może mieć poważne skutki. Jednakowoż, zagotowany w wodzie, wydziela opary, których wdychanie ułatwia oddychanie, oczyszcza płuca. Zagotowany z tego napar zaś działa jak środek uspokajający.
Występowanie: Desperacja, głównie pod wszelakimi martwymi roślinami i drzewami.


TRUPI JAD
Są to krzaczki odróżniające się od zwykłego krzewu dzikich poziomek tylko kolorem liści. Są one zgniłozielone, jakby roślina sama w sobie umarła. Ich owoce zaś są okrągłe i fioletowe, rozmiarami nieprzekraczające paznokcia.
Właściwości: zjedzenie owocu trupiego jadu spowoduje, iż owoc takowy oczyści ciało osobnika z jakiejkolwiek trucizny. Im trucizna silniejsza, tym trzeba zjeść owoców więcej. Trzeba jednak znać umiar, gdyż jeśli zje się te owoce nie będąc zatrutym, to okażą się one dosyć silną trucizną. Liście trupiego jadu przytknięte do rany, przyśpieszają procesy powstawania strupów i krzepnięcia krwi.
Występowanie: granica między Edenem a Desperacją.


KWIAT LUNY
Jeśli zakwita, to wygląda jak srebrzysto niebieski chaber. Jeśli nie, jest po prostu zieloną łodyżką, z liśćmi i zgrubieniem na szczycie.
Właściwości: napar z kwiatu luny usuwa toksyny z organizmu. Działa też przeczyszczająco.
Występowanie: Eden. Jest umiarkowanie pospolity, ale zbiera się tylko kwiaty, nie łodyżki, a te zakwitają jedynie w czasie pełni.


CZUŁKI ŚCIERWOJADA
Zielone, lekko zakrzywione, czerwone na ostrych końcach czułki paskudnej bestii.
Właściwości: jest składnikiem wielu lekarstw, które podaje się w formie maści. Idealny do chorób skóry.
Występowanie: w okolicy cmentarzy i ewentualnych zwłok (Desperacja).


JAD ŚCIERWOJADA
Żółta substancja, wyciekająca z czułków bestii.
Właściwości: działa przeciwzapalnie, zmniejsza opuchliznę. W większych ilościach działa paraliżująco.
Występowanie: w okolicy cmentarzy i ewentualnych zwłok (Desperacja).


SOKI TRAWIENNE RYJOWCA
Żółtawa, cuchnąca substancja o właściwościach żrących.
Właściwości: oczyszcza krew.
Występowanie: tereny podmokłe Edenu oraz plaże Desperacji.


ŚLEDZIONA RYJOWCA
Jak śledziona, mniejsza trochę od ludzkiej.
Właściwości: jest składnikiem wielu lekarstw. Zjedzenie surowej ma działanie halucynogenne. Zmieszana z innymi składnikami dobrze wpływa na koncentrację, koi problemy z rozdwojeniem jaźni bądź zachwianiami emocjonalnymi.
Występowanie: tereny podmokłe Edenu oraz plaże Desperacji.


SKŁADNIKI POZIOMU TRUDNEGO

Składniki można uzyskać na misji o trudnym poziomie trudności, dwóch średnich lub trzech łatwych.

CZARNA RÓŻA LUCTUS
Jak róża o czarnych płatkach, niemal całkowicie bez łodygi, za to z dobrze rozwiniętym systemem korzeniowym.
Właściwości: żucie jednego płatka róży powoduje zniknięcie bólu brzucha lub głowy na 2 godziny.
Występowanie: Czerwona Pustynia


POŻERACZ
Niewielka, blada glista, nie będzie większa niż odcięty paznokieć, przez co bardzo łatwo jest ją stracić. Z bliska podglądając ma tylko otwór gębowy najeżony mikroskopijnymi zębami.
Właściwości: wpuszczony do organizmu osoby zarażonej chorobą pasożytniczą, pożeracz natychmiast nakieruje się na szkodnika i – jak nazwa mówi – pożre go żywcem, podgryzając raz po raz przez – w zależności od rozmiaru pasożyta – od kilku godzin do dni, nim go strawi. Gdy już skonsumuje pasożyta, zacznie szukać innych istot tego typu. Nie znajdując, przejdzie do jelita grubego, chcąc zostać wydalonym. Ważnym faktem jest to, iż pożeracz nie będzie patrzył na to, co zjada razem z pasożytem, więc może uszkodzić miejsca na jakich żeruje pożerany. Oprócz tego, jego przeżywalność w atmosferze jest krytyczna – będzie żył tylko przez godzinę jeśli nie trafi do żywego organizmu i nie znajdzie pokarmu. Pożeracz może pożreć nielimitowaną ilość pasożytów, ale z każdym staje się większy, a jego przemieszczanie w organizmie może być co raz groźniejsze dla nosiciela.
Występowanie: ogon mantykory. Istnieje około 10% szansa na to że w ogonie Mantykory zadomowi się ten pasożyt.


ŁUSKA Z GŁOWY WIELKIEJ ROPUCHY
Zrogowaciała płyta, chroniąca najważniejszy narząd ropuchy – głowę.
Właściwości: sproszkowany jest dodawany do wielu substancji, szczególnie tych wymazujących pamięć.
Występowanie: tereny podmokłe Edenu oraz Desperacji.


JĘZYK WIELKIEJ ROPUCHY
Pięć metrów czerwonego mięsa, pokrytego lepką substancją oraz kubeczkami smakowymi.
Właściwości: wyostrza zmysły, może być stosowany jako narkotyk (surowy), bądź jako składnik lekarstwa (gotowany).
Występowanie: tereny podmokłe Edenu oraz plaże Desperacji.
Shin
Sponsored content