Poszerzanie wpływów przez grupy
W Fukkatsu walkę o miejsce na szczycie toczą cztery organizacje - Tsunami, Minamoto, Shingetsu oraz Kyoken. Każda z nich w indywidualny sposób próbuje przekonać do siebie nie tylko osoby mające wkrótce bezpośrednio zasilić ich szeregi, ale również szarych obywateli. To ci drudzy potrafią być nieoczekiwanym wsparciem w chwili prawdziwego kryzysu. Przejmowanie terenów ściśle wiąże się z reputacją grup.
Mechanika
Poszerzanie wpływu odbywa się na zasadzie przeprowadzania wątków bez udziału Mistrza Gry, z wyjątkiem sytuacji, w której do tematu wkroczą członkowie wrogiej grupy, chcący również zagarnąć ten sam teren bądź wtedy, gdy pojawia się interwencja jednostek neutralnych z zamiarem wybronienia obszaru w celu utrzymania jego bezstronności. W momencie podobnej akcji obecność Mistrza Gry jest niezbędna.
- Przejęte tereny dają po 2 NPC bojowych bądź specjalistycznych w każdym z przejętych tematów (1 temat = 2 NPC). Takie NPC mogą uczestniczyć podczas wydarzeń na korzyść grupy, do której należy lokacja (ich rolę przejmuje MG!).
- Aby przejąć temat należy napisać min. 3 posty na głowę. W grupie musi się znaleźć min. 3 członków organizacji. Jeżeli dojdzie do kryzysowej sytuacji, w której okaże się, że nie ma minimalnej ilości reprezentantów, istnieje możliwość poproszenia gracza z zewnątrz, który wcielił się zastępczo w członka danej grupy pisząc z konta X.
- Tematy możliwe do przejęcia są opisane poniżej. Każdy posiada konkretne wymagania - jeżeli członkowie grupy posiadają wyznaczone umiejętności*, zakłada się, że automatycznie uzyskali sukces w przeprowadzaniu operacji. Zadaniem jest wtedy przeprowadzenie wątku w taki sposób, aby każdej ze zdolności użyć na fabule. Jeżeli nikt z zaangażowanych nie posiada którejś z wymaganych biegłości, jeden z uczestników, w imieniu całej grupy, musi rzucić k100 w temacie z mechaniką na brakującą zdolność. Wynik rzutu określa sukces bądź porażkę działania. W przypadku porażki grupa jest wciąż zobligowana do napisania fabuły! Wymiganie się od tego zapewnia grupie -300 PF.
- Tematy przejęte będą posiadały konkretne oznakowanie, również na liście tematów (podgląd).
- Przejęcie wszystkich rozpisanych tematów z konkretnego działu (np. Nanashi) automatycznie sprawia, że cały dział znajduje się pod władzą grupy.
* Wyznaczone umiejętności członkowie grupy muszą posiadać łącznie. Dla przykładu: jeżeli do przejęcia tematu wymagana jest siła fizyczna na podstawowym, wytrzymałość na zaawansowanym i broń biała na podstawowym to wystarczy, że członek grupy nr. 1 posiada siłę, członek nr. 2 wytrzymałość, a członek nr. 3 umiejętność posługiwania się bronią białą. Nie ma potrzeby, aby każdy posiadał wszystkie trzy umiejętności!
Zasady
- Przejęte tereny dają po 2 NPC bojowych bądź specjalistycznych w każdym z przejętych tematów (1 temat = 2 NPC). Takie NPC mogą uczestniczyć podczas wydarzeń na korzyść grupy, do której należy lokacja (ich rolę przejmuje MG!).
- Aby przejąć temat należy napisać min. 3 posty na głowę. W grupie musi się znaleźć min. 3 członków organizacji. Jeżeli dojdzie do kryzysowej sytuacji, w której okaże się, że nie ma minimalnej ilości reprezentantów, istnieje możliwość poproszenia gracza z zewnątrz, który wcielił się zastępczo w członka danej grupy pisząc z konta X.
- Tematy możliwe do przejęcia są opisane poniżej. Każdy posiada konkretne wymagania - jeżeli członkowie grupy posiadają wyznaczone umiejętności*, zakłada się, że automatycznie uzyskali sukces w przeprowadzaniu operacji. Zadaniem jest wtedy przeprowadzenie wątku w taki sposób, aby każdej ze zdolności użyć na fabule. Jeżeli nikt z zaangażowanych nie posiada którejś z wymaganych biegłości, jeden z uczestników, w imieniu całej grupy, musi rzucić k100 w temacie z mechaniką na brakującą zdolność. Wynik rzutu określa sukces bądź porażkę działania. W przypadku porażki grupa jest wciąż zobligowana do napisania fabuły! Wymiganie się od tego zapewnia grupie -300 PF.
- Tematy przejęte będą posiadały konkretne oznakowanie, również na liście tematów (podgląd).
- Przejęcie wszystkich rozpisanych tematów z konkretnego działu (np. Nanashi) automatycznie sprawia, że cały dział znajduje się pod władzą grupy.
* Wyznaczone umiejętności członkowie grupy muszą posiadać łącznie. Dla przykładu: jeżeli do przejęcia tematu wymagana jest siła fizyczna na podstawowym, wytrzymałość na zaawansowanym i broń biała na podstawowym to wystarczy, że członek grupy nr. 1 posiada siłę, członek nr. 2 wytrzymałość, a członek nr. 3 umiejętność posługiwania się bronią białą. Nie ma potrzeby, aby każdy posiadał wszystkie trzy umiejętności!
Wykres wpływów
grupa | Tsunami | klan Minamoto | Shingetsu | Kyoken |
wpływ | siedziba Tsunami | siedziba Seiwa-Genji | klub Tsuki | zniszczony sierociniec |
Haiiro Chiku
lokacja | opis | wymagania | teren |
technopolis | Lokacja jak zgromadzone w stado owce o złotej wełnie. Skłębione jedna obok drugiej fabryki to prawdziwa produkcja pieniędzy, energii oraz pojazdów. Ilość budynków zapiera dech w piersi, będąc jednoczesnym dowodem potęgi technologicznej miasta. Nie da się jednak odwrócić wzroku od głównego problemu przypadającego na obszar Technopolis. Choć rzeczywiście każdy z budynków zachowuje wysokie standardy bezpieczeństwa, wciąż brakuje rozwiązań, wobec których bezsilnie rozkłada się ręce. Wszechobecny dym wdychany przez pracowników powoduje ich przedłużające się rekonwalescencje, ostry hałas nadwyręża słuch, nie wspominając przy tym o wielu drobnych, ale notorycznie nadarzających się usterkach. Wielu właścicieli wciąż szuka korzystnych sposobów na to jak podnieść standard, jednocześnie nie naruszając żyły złota. | inżynieria - poziom średniozaawansowany; medycyna - poziom średniozaawansowany; siła fizyczna - poziom podstawowy; | niezależny |
centrum Fukkatsu
lokacja | opis | wymagania | teren |
biblioteka publiczna im. Chiune Sugihary | Osad zapomnienia zalega na tym budynku jak kurz zbierający się między starymi książkami. Niewielu zagląda za potężne, starodawne wrota, nawet jeżeli biblioteka starała się nadążyć za duchem czasu, wprowadzając elektroniczne czytniki i wyszukiwarki tytułów. Brak docenienia zbiorów wciąż skrupulatnie uzupełnionych w archiwach nie sprawia jednak, że miejsce to traci na autorytecie. Okazuje się mieć ogromną wartość dla ludzi, których ciekawość pcha w kierunku prawdy i szczegółów. Wiele z tomów uginających stare półki zawiera treści, jakich nie wygrzebie się z żadnego zakamarka Internetu, również gdy mowa o japońskie legendy, mity, demony i kami. | egzorcyzmy - poziom zaawansowany; lingwistyka - poziom średniozaawansowany; | niezależny |
Karafuruna Chiku
lokacja | opis | wymagania | teren |
Akai Yoru | Jeden z najbardziej charakterystycznych lokali Fukkatsu, przyciągający nie tylko feerią eleganckich barw, smakowitością wysoko postawionych trunków i możliwością niebotycznego wzbogacenia się. Przede wszystkim rzeszę wiernych bywalców przyciąga tajemnica jaka kryje się za bezpłciowymi maskami, obowiązkowymi dla każdego klienta przekraczającego próg. Związana z tym anonimowość to priorytet dla właścicieli Akai Yoru, choć wielu domyśla się, że to również idealne podłoże dla wszelkich szemranych interesów. | aktorstwo - poziom zaawansowany; dedukcja - poziom podstawowy; kłamstwo - poziom podstawowy; urok - poziom podstawowy; | niezależny |
Asakura
lokacja | opis | wymagania | teren |
teatr kabuki | Kolebka japońskiej kultury w pełnym wydaniu. Nie ma żadnych wątpliwości co do tego, że lokacja pozwala na kilka godzin przenieść umysł obserwatorów do korzeni tradycji. Miejsce prestiżowe, mimo upływających lat cieszące się szacunkiem lokalnej społeczności, stale pielęgnowane i konserwowane. Właściciele teatru dbają, aby zachować wysokie standardy bez względu na okoliczności. Nie ugną się zatem pod naporem pieniędzy czy zwykłych gróźb. W ich żyłach zdaje się płynąć krew przesiąknięta godnością, jaką znają jedynie przodkowie. | psychologia - poziom średniozaawansowany; perswazja - poziom średniozaawansowany; siła woli - poziom podstawowy; | niezależny |
Nanashi
lokacja | opis | wymagania | teren |
Mirai | Bar Mirai jest zdecydowanie najlepiej prosperującym lokalem w Nanashi. Choć próżno porównywać go ze sławnymi restauracjami centrum i przesiąkniętymi pieniędzmi architektonicznymi przedstawicielami z Karafuruny, cieszy się uznaniem lokalnej społeczności, zakrawającym nierzadko o autorytarny szacunek. Skąd dokładnie brane są towary i jakim cudem ich jakość jest aż tak nieproporcjonalnie wysoka w porównaniu do cen - ciężko stwierdzić. Wiadomo natomiast tyle, że właściciel każdą burdę ucina na wstępie dzięki pomocy trójki stale czujnych ochroniarzy. Ich fizyczna tężyzna sprawia zresztą, że mało kto pragnie wszczynać zamieszki wewnątrz Przyszłości. | siła fizyczna - poziom średniozaawansowany; walka wręcz - poziom podstawowy; wytrzymałość - poziom średniozaawansowany; | niezależny |