Cmentarzysko Słoni
Miejsce to, choć ma niewiele wspólnego z autentycznymi słoniami, przypomina ich cmentarzysko. Metalowe pręty, będące pozostałościami po dumnych wieżowcach, wystają z ziemi przypominając ostre kości. Pomiędzy nimi zamieszkała grupa zwana Shinohone, która składa się właściwie z samych rdzennych Japończyków, choć niewątpliwie w ich szeregach można spotkać osoby odmiennej krwi. Owa grupa wytworzyła swoją własną, małą społeczność, która zasłynęła z handlowania przeróżnymi potrzebnymi rzeczami, które dawniej można było spotkać w miejscach takich jak złomowiska czy wysypiska śmieci. Są raczej mało agresywnie nastawieni, w sytuacji zagrożenia wybierają opcję ucieczki i ukrycia w podziemnych tunelach, osiągających długość wielu kilometrów. Oczywiście w ostateczności sięgają po broń, ale trzeba pamiętać, że dopuszczając się ataku na nich, nadal do walki dochodzi na ich terenie, dlatego bez znaczenia jak silny będzie agresor – to oni tutaj mają przewagę.
Przy odrobinie szczęścia, będąc w posiadaniu odpowiednich środków, można tutaj dokonać korzystnych transakcji. Trzeba jednak uważać, Shinohone to bardzo nieufne osoby, a do tego wybredne. Wymiana nie zawsze może dojść do skutku.
RZUT KOŚCIĄ K100
Przybywając na teren Cmentarzyska Słoni można dokonywać wymiany, należy jednak pamiętać o tym, że miejsce to jest zamieszkane przez Shinohone. Rzut k100 gracz może wykonać tylko raz na całą fabułę. Między przeprowadzonym wątkiem a kolejną wymianą musi zostać napisana inna fabuła (w dowolnym miejscu). Wynik kostki należy opisać fabularnie zaraz po wykonaniu rzutu.
Wyniki:
1-10 – skrajna porażka; Shinohone poczuło się zagrożone i zaatakowało cię; ostatecznie im jednak umykasz; otrzymujesz obrażenia wystarczająco ciężkie, aby w następnej fabule koniecznie rozegrać wątek z medykiem/postacią umożliwiającą opatrzenie ran. W przeciwnym wypadku MG ma możliwość nałożenia dodatkowych komplikacji wynikających z obrażeń.
11-60 – transakcja nie powiodła się;
61-100 – transakcja powiodła się.
Wyniki przy posiadaniu umiejętności charyzma bądź dyplomacja:
1-10 – skrajna porażka; Shinohone poczuło się zagrożone i zaatakowało cię; ostatecznie im jednak umykasz; otrzymujesz obrażenia wystarczająco ciężkie, aby w następnej fabule koniecznie rozegrać wątek z medykiem/postacią umożliwiającą opatrzenie ran. W przeciwnym wypadku MG ma możliwość nałożenia dodatkowych komplikacji wynikających z obrażeń.
11-40 – transakcja nie powiodła się;
41-100 – transakcja powiodła się.
Przedmioty na wymianę (oddawane przez postać) = przedmioty otrzymywane (od grupy Shinohone:
– dowolny składnik z poziomu łatwego = wszelkie kable i przewody;
– środki higieniczne domowej roboty (wymagana fabuła, gdzie są tworzone) = amunicja;
– skóry zwierząt (wymagana fabuła z polowaniem) = maska przeciwgazowa (czas działania: 8 postów);
– mięso zwierząt (wymagana fabuła z polowaniem) = paliwo;
– produkty zwierzęce na ogół niedostępne, np. mleko, jajka itp. (wymagana fabuła ich pozyskania) = pojazd terenowy;
– 5 dowolnych składników z poziomu łatwego = dowolny lek z poziomu łatwego;
– środki higieniczne oraz konserwy z M3 (wymagana fabuła ich pozyskania, koniecznie na terenach M3) = dowolne 2 składniki z poziomu średniego.
Przy odrobinie szczęścia, będąc w posiadaniu odpowiednich środków, można tutaj dokonać korzystnych transakcji. Trzeba jednak uważać, Shinohone to bardzo nieufne osoby, a do tego wybredne. Wymiana nie zawsze może dojść do skutku.
RZUT KOŚCIĄ K100
Przybywając na teren Cmentarzyska Słoni można dokonywać wymiany, należy jednak pamiętać o tym, że miejsce to jest zamieszkane przez Shinohone. Rzut k100 gracz może wykonać tylko raz na całą fabułę. Między przeprowadzonym wątkiem a kolejną wymianą musi zostać napisana inna fabuła (w dowolnym miejscu). Wynik kostki należy opisać fabularnie zaraz po wykonaniu rzutu.
Wyniki:
1-10 – skrajna porażka; Shinohone poczuło się zagrożone i zaatakowało cię; ostatecznie im jednak umykasz; otrzymujesz obrażenia wystarczająco ciężkie, aby w następnej fabule koniecznie rozegrać wątek z medykiem/postacią umożliwiającą opatrzenie ran. W przeciwnym wypadku MG ma możliwość nałożenia dodatkowych komplikacji wynikających z obrażeń.
11-60 – transakcja nie powiodła się;
61-100 – transakcja powiodła się.
Wyniki przy posiadaniu umiejętności charyzma bądź dyplomacja:
1-10 – skrajna porażka; Shinohone poczuło się zagrożone i zaatakowało cię; ostatecznie im jednak umykasz; otrzymujesz obrażenia wystarczająco ciężkie, aby w następnej fabule koniecznie rozegrać wątek z medykiem/postacią umożliwiającą opatrzenie ran. W przeciwnym wypadku MG ma możliwość nałożenia dodatkowych komplikacji wynikających z obrażeń.
11-40 – transakcja nie powiodła się;
41-100 – transakcja powiodła się.
Przedmioty na wymianę (oddawane przez postać) = przedmioty otrzymywane (od grupy Shinohone:
– dowolny składnik z poziomu łatwego = wszelkie kable i przewody;
– środki higieniczne domowej roboty (wymagana fabuła, gdzie są tworzone) = amunicja;
– skóry zwierząt (wymagana fabuła z polowaniem) = maska przeciwgazowa (czas działania: 8 postów);
– mięso zwierząt (wymagana fabuła z polowaniem) = paliwo;
– produkty zwierzęce na ogół niedostępne, np. mleko, jajka itp. (wymagana fabuła ich pozyskania) = pojazd terenowy;
– 5 dowolnych składników z poziomu łatwego = dowolny lek z poziomu łatwego;
– środki higieniczne oraz konserwy z M3 (wymagana fabuła ich pozyskania, koniecznie na terenach M3) = dowolne 2 składniki z poziomu średniego.